Domov / / / Vitamín C a vypadávanie vlaso...

Vitamín C a vypadávanie vlasov - Ako pomáha?

Posledná úprava 13.03.2018

Toto sú niektoré zaujímavé skutočnosti o tom ako vitamín C pomáha s vypadávaním vlasov.

Je viac ako pravdepodobné, že ste počas rokov počuli o množstvo výhodách, ktoré poskytuje vitamín C vo vašej strave, ale vedeli ste, že môže podporovať zdravý rast vlasov a vlastne aj stimulovať rast po strate vlasov?

Strata vlasov nemusí byť trvalá vec. Existuje množstvo prírodného liečenia pre predčasné plešatenie vrátane použitia vitamínu C.

Čo je vitamín C?

Vitamín C alebo kyselina askorbová je základná živina pre človeka. Jeho aktívna forma je L-askorbát alebo kyselina L-askorbová.

Kým vitamín C sa syntetizuje v takmer všetkých rastlinách, zvieratách a niektorých cicavcov. Ľudia nemôžu syntetizovať vitamín C, preto ho musia prijímať prostredníctvom stravy alebo doplnkov.

Denný príjem sa odporúča v rozsahu 45 mg až 400 mg. Avšak, denne sú prípustné aj 2g.

Aj keď doničené vlasy sú hlavným príznakom spojeným s nedostatkom vitamínu C, strata vlasov je tiež znakom tohto nedostatku. Nízka hladina vitamínu C spôsobuje suché, lámajúce sa vlasy, ktoré môžu rýchlo odpadnúť.

Vitamín C je dôležitý pre syntézu kolagénu, nedostatok vitamínu vedie k poškodeniu, ktoré predstavuje zoslabenie kolagénu na koži. Podobne výroba tyrozínu je závislá na vitamíne C. Tyrozín je dôležitý pre udržanie štrukturálnej integrity vlasových prameňov a buniek vlasových folikulov.

Ďalšia známa vlastnosť vitamínu C, ktorá môže prispieť k jeho schopnosti podporiť opätovný rast vlasov je spôsobená jeho pôsobením ako antioxidant. To je dôležité pre podporu zdravej pokožky a prevenciu oxidačného poškodenia buniek vlasových folikulov. Vzhľadom k tomu, že tiež posilňuje imunitu, vitamín C je všeobecný majster dobrého zdravia.

Fakty o vitamíne C

Existuje mnoho dôvodov, prečo je vitamín C pre nás dobrý, a preto môže byť použitý pri liečbe vypadávania vlasov. Vitamín C je rozpustný vo vode, takže telo ho neukladá a nehromadí sa ho príliš veľa v tele.

Tu je niekoľko zaujímavých faktov o tomto vitamíne:

  • Má antioxidačné vlastnosti rovnako ako vitamín E a zinok. Tieto vlastnosti môžu znížiť poškodenie v tele, ktoré je spôsobené voľnými radikálmi, ktoré sa tvoria, keď sa jedlo premení na energiu v tele. Tieto radikály môžu poškodiť vaše vlasy, čo je jeden z dôvodov, prečo je potrebné mať dostatok vitamínu C v strave.
  • Keď budete mať dostatok vitamínu C vo vašom systéme, budete mať živiny, ktoré potrebuje pri tvorbe kolagénu, ktorý je nevyhnutný pre zdravú kožu, kosti, väzy, väzy, svaly a krvné tkanivá.
  • Vitamín C môže znížiť aj jazvenie tkaniva a podporuje hojenie rán. Je nevyhnutný pre zdravé zuby, kosti a samozrejme vlasy.

DDK -1

Krvná hladina cirkulujúcich androgénov je dôležitá pre mechanizmus vypadávania vlasov. Napríklad vysoká úroveň DHT (dihydrotesterónu), ktorý vzniká z testerónu, bol označený ako hlavná príčina androgénnej alopécie.

Mužské hormóny ako je DHT sa viažu k určitým receptorom významných skupín buniek v koži, papilárnych buniek. Papilárne bunky sú zodpovedné za prenos živín do iných buniek vo vlasových folikuloch.

Tieto bunky sú kľúčové v udalostiach vedúcich k plešateniu. Keď sú blokované mužské hormóny, nemôžu účinne kŕmiť vlasové folikuly, preto sa výroba vlasov spomaľuje.

Pri testovaní vitamínu C a jeho účinkov zistili pozitívny účinok pri zvrátení vypadávania vlasov. Derivát vitamínu C použitý v mnohých kozmetický prípravkoch, ktorý viaže vitamín C v bunke. Nápad skúsiť vitamín C v skutočnej vlasovej bunke sa zrodil pri jeho výskume, kde sa preukázalo, že kyselina askorbová zvyšuje rast vlasov.

Napriek tomu sú potrebné ďalšie štúdie. Aby sme určili aká forma vitamínu C bude poskytovať prínos pre ľudí, ktorí trpia vypadávaným vlasov.

Dosť vitamínu C?

Nedostatok vitamínu C môže viesť k suchým alebo štiepajúcim sa vlasom, čo môže viesť k vypadávaniu vlasov. Prinajmenšom vaše vlasy nebudú mať zdravý vzhľad.

Existujú mnohé chutné potraviny, ktoré sú zdrojom vitamínu C. Poznáme aj množstvo rôznych potravinových doplnkov, ktoré zabezpečia všetko čo potrebujete. Musíte si vybrať doplnok, ktorý obsahuje vitamín C, alebo ten, ktorý obsahuje minerálne látky, ktoré pomáhajú vašim vlasom.

Niektoré potraviny, ktoré by mali patriť do vášho jedálnička:

  • Citrusové ovocie
  • Čučoriedky
  • Špenát
  • Kiwi
  • Ananás
  • Mango
  • Jahody
  • Paradajky
  • Zelená paprika

Podľa výskumov priemerný človek by mal jesť 5-9 porcií ovocia a zeleniny denne, aby mu to zabezpečilo dostatočný prísun vitamínu C.

Vitamín C v ovocí (mg/100g)

  • zelené čili korenie – 245mg
  • čierne ríbezle – 220mg
  • jahody – 60 mg
  • pomaranč – 50mg
  • limetka – 30mg
  • jablko – 6mg

Vitamín C v živočíšnej strave (mg/100g)

  • hovädzia pečeň – 30mg
  • bravčová pečeň – 23mg
  • kuracia pečienka – 12mg
  • kravské mlieko – 2mg

Dospelí muži potrebujú denne asi 90mg, zatiaľ čo ženy by mali mať denne 75mg. Fajčiari a ženy, ktoré sú tehotné alebo dojčiace by mali zvýšiť príjem o 35mg denne.

Vzhľadom k tomu, že vitamín C je rozpustný vo vode, šanca predávkovania je veľmi nízka, pretože telo vitamín C vylučuje močom.

Napriek tomu by sa nemali prekročiť denné dávky, najmä u jedincov, ktorí trpia poruchou prijímania železa (vitamín C zlepšuje vstrebávanie železa). Ak trpíte predčasným vypadávaním vlasov alebo rednutím vlasov a chcete nájsť spôsob ako to liečiť prírodne – doplňte do stravy viac vitamínu C.

Uistite sa, že jete dostatok potravín bohatých na živiny. Taktiež sa poraďte so svojim lekárom, aby ste vedeli, ktoré vitamíny sú pre vás tie pravé.

Máte otázku týkajúcu sa tejto témy? Pýtajte sa


Zatiaľ bez hodnotenia

Podporte eOtazky lajkom

Vyskúšali sme a odporúčame

Vitamíny na vlasy FOLIVITAL PRO

Využite zľavový kupón

Naše hodnotenie:

  • Naozaj veľké množstvo dôležitých vitamínov a minerálov pre rast zdravých vlasov.
  • Rýchle doručenie + Výhodná cena

Doporučené produkty

Čítajte viac

Blízke témy