Domov / / / 6 dôvodov prečo biotin pomáha...

6 dôvodov prečo biotin pomáha pri strate vlasov

Posledná úprava 30.07.2019

Pokiaľ ide o integráciu vitamínov a doplnkov do vášho života ako súčasť prevencie proti vypadávaniu vlasov, môžete sa spoľahnúť na vitamíny skupiny B. Vhodný je biotín na vlasy.

Biotín je súčasť vitamínov B komplexu, čo znamená, že zohráva kľúčovú úlohu pri práci s vlasmi. Biotín bol nájdený v niekoľkých potravinách ako je mrkva, pečeň, kvasinky, banány – väčšinou v nízkych koncentráciách. Priemerný dospelý človek dostane okolo 40mg biotínu za deň v strave. Príznaky nedostatku biotínu zahŕňajú zníženú chuť do jedla, dermatitídu, achromotrichiu (strata pigmentu vo vlasoch) a alopéciu (vypadávanie vlasov). Zistite, prečo je Biotín alebo vitamín H ideálny pre vaše vlasy ako prevencia ich straty a podpora opätovného rastu vlasov.

Biotín

Biotín alebo vitamín B7 tiež označovaný ako vitamín H alebo koenzým R je zlúčenina rozpustná vo vode a jeden z B- komplex vitamínov.

Je dôležitý pre syntézu mastných kyselín, glukózy, niektorých aminokyselín ako je valín a izoleucín. Je dôležité, aby pri biochemickom procese, ktorým bunky dostávajú živiny, pomáhal regulovať hladinu cukru v krvi.

  • Biotín prispieva k posilneniu vlasov a nechtov. Rovnako ako všetky vitamíny rozpustné vo vode, biotín sa neukladá v tele. Avšak baktérie prítomné v črevách ho produkujú viac ako je potrebné denné množstvo.
  • Zatiaľ čo jeho nedostatok je vzácny, vyskytuje sa čoraz viac ľudí s poruchami metabolizmu. Napríklad alkoholici - je známe, že majú nižšiu hladinu biotínu než zvyšok populácie.
  • Podobne je biotín znížený u športovcov, epileptikov, starších ľudí a ľudí, ktorí majú problém s tráviacim traktom. Tehotné a dojčiace matky majú tiež nižšiu hladinu biotínu v dôsledku zvýšeného dopytu po tomto vitamíne v tele.
  • Tehotné ženy sú obzvlášť náchylné na jeho nedostatok. Štúdie ukázali, že 50% z nich má nedostatok tohto vitamínu.

Diéta, počas ktorej konzumujete dlhšiu dobu surové vaječné bielka spôsobuje nedostatok biotínu. Je to kvôli avidínu, proteínu, ktorý bol nájdený v nevarených vaječných bielkoch.

Avidín sa viaže s biotínom a znižuje biologickú dostupnosť vitamínu pre podstatné funkcie v tele.

Hlavné príznaky nedostatku biotínu zahŕňajú:

  • strata vlasov
  • zápal spojiviek
  • červené vyrážky
  • šupinatenie kože, genitálií
  • brnenie a necitlivosť v prstoch na rukách aj nohách
  • depresie, únava, zmätenosť

Okrem vypadávania vlasov je najkonkrétnejším príznakom nedostatku biotínu opuchnutá tvár s abnormálnym rozložením telesného tuku a červené vyrážky.

Dlhodobý a opakovaný nedostatok biotínu môže viesť k ohrozeniu imunitného systému a zvyšuje riziká rozvíjajúcich sa plesňových a bakteriálnych infekcií.

Výskumy stanovili biotín ako jednu zo základných živín pre zachovanie pevnosti, štruktúry a vzhľadu vlasu. Jeho dostatok zlepšuje zdravie vlasov. Podpora využitia tohto vitamínu môže upraviť vypadávanie vlasov.

Okrem liečby vypadávanie vlasov, biotín sa používa na liečbu cukrovky. Pri liečbe cukrovky, biotín zlepšuje hladinu glukózy v krvi a zabraňuje poškodovaniu nervov na končatinách.

Biotín a jeho toxicita nie sú zistené, ľudské telo môže tolerovať aj väčšie dávky tohto vitamínu, pretože biotín je rozpustný vo vode a ľahko sa vylučuje močom.

1) Nedostatok biotínu

Samo o sebe by malo stačiť, aby ste si boli istý, že máte biotínu vo vašej strave dosť. Či už zosilniť prirodzený prísun v potrave, alebo nájsť spôsob ako pridať doplnky, ktoré potrebujete. V skutočnosti, ak nemáte dostatok biotínu môžete tiež stratiť riasy a obočie.

2) Biotín je základ kožných buniek

Zdravé kožné bunky sú dôležité pre zdravé vlasové folikuly. Slabé alebo nezdravé vlasové folikuly majú za následok neschopnosť udržať vlasy, čo vedie k ich vypadávaniu. Ak sa folikuly stávajú slabšie, zvyšuje sa aj vypadávanie a schopnosť vypestovať a udržať si vlasy, sa zmenšuje.

3) Tlmiace proteíny

Pre zdravšie telo je ľahšie zabraňovať vypadávaniu vlasov a stimulovať opätovný rast. Biotín môže zlepšiť vaše vlasové folikuly, ktoré opätovne podporujú rast vlasov.

4) Tabletky

Získanie správnej výživy je zásadné pre správny rast vlasov, aby umožnili premenu bielkovín do vlasov. Dopomáha tomu biotín, ktorý je nevyhnutný pre metabolizmus tukov, bunkový rast a aminokyseliny.

5) Posila vitamínu B

Kombinácia biotínu s inými vitamínmi skupiny B má fantastický vplyv na prevenciu vypadávania vlasov. Výsledkom je silná kombinácia, ktorá naozaj môže vašim vlasom pomôcť. Aj ďalšie vitamíny môžu zlepšiť výkonnosť biotínu, ale vitamín B má najväčší vplyv.

6) Doplnky stravy

Fungujú lepšie ako prirodzený biotín v strave. Má tak väčší vplyv a rýchlejšie sa ukážu výsledky. Biotín pracuje hlavne v noci, ak užívate biotín pomocou doplnkov. Buďte opatrný s množstvom biotínu, ak ho vaše telo bude mať príliš, mohlo by vám to spôsobiť iné zdravotné ťažkosti.

Zdroje potravín

Chcete použiť biotín na vlasy? Tu sú niektoré potraviny, ktoré vám ho umožnia dostať do tela:

  • karfiol
  • celé zrná
  • sója
  • banány
  • hrach
  • huby
  • sardinky
  • maslo
  • fazuľa

Potraviny, ktoré sú obzvlášť bohaté na biotín sú:

  • arašidy
  • pečeň
  • varené vajcia
  • surové žĺtky

Kým surové vajcia sú dôležitým zdrojom biotínu, je potrebné poznamenať, že surové bielka obsahujú avidín, proteín, ktorý viaže biotín. Z toho dôvodu sú len žĺtka preferovaným zdrojom biotínu. Na druhej strane varenie ničí avidín a preto aj varené vajcia môžu poskytnúť potrebný biotín pre ľudí, ktorí nejedia surové žĺtky.

Máte otázku týkajúcu sa tejto témy? Pýtajte sa


Zatiaľ bez hodnotenia

Podporte eOtazky lajkom

Čítajte viac

Blízke témy