Vitamíny pre zdravé vlasy – Vitamíny B-komplexu na vlasy

Posledná úprava 30.04.2020

Vitamíny B sa skladajú zo skupiny vitamínov rozpustných vo vode, ktoré sú potrebné pre celkové zdravie človeka. Častá chyba je, že sú všetky vitamíny B označované ako jeden vitamín B. V skutočnosti ale existuje mnoho vitamínov B vrátane B1, B2, B3 spolu s vitamínmi B5, B6, B7, B9 a nakoniec B12. Je známe, že niektoré z vitamínov B- komplexu môžu pozitívne podporiť zlepšenie rastu vlasov, ich lesk a hrúbku. Ako môže pomôcť B komplex na vlasy? [1] [2] [3]

Ktoré vitamíny B sa spájajú s podporou rastu vlasov?

I keď existuje veľa vitamínov B, každý má mierne odlišné prínosy pre zdravie. Väčšina odborníkov odporúča plný komplex vitamínov B na vlasy. Dôvod je jednoduchý. Vitamíny B podporujú životne dôležité telesné funkcie a lepšie sa absorbujú, ak sa užívajú spoločne. [1] [2] [3]

Vitamín B na vlasy - tieto vitamíny sa používajú na podporu zdravých vlasov

Vitamín B2 (tiež známy ako riboflavín): hrá kľúčovú úlohu pri tukoch, bielkovinách, sacharidoch. Jeho nedostatok môže spôsobiť postupné Vypadávanie vlasov.

Vitamín B5 (pantothenát): vyskytuje sa bežne vo výrobkoch pre starostlivosť o vlasy a pokožku. Nedostatok v niektorých prípadoch môže súvisieť s vypadávaním vlasov a podráždením pokožky hlavy. Niektorí odborníci sa domnievajú, že starostlivosť o vlasy pomocou vitamínu B5 udržuje vlasy lesklejšie a silnejšie. Z toho dôvodu sa vitamín B5 bežne vyskytuje vo vlasových šampónoch a kondicionéroch, hoci nie je žiadny dôkaz toho, že aplikovaný vitamín B5 zvonka má nejaké merateľné prínosy.

Vitamín B6: aj keď tento vitamín nie je priamo napojený na rast vlasov, pomáha pleti a vlasovej pokožke, ktorá v konečnom dôsledku podporuje zdravý rast vlasov. Nedostatok vitamínu B6 môže spôsobiť stav kože zvaný dermatitída, ktorá potom môže spôsobiť pomalší rast vlasov a ich rednutie.

Vitamín B7 (známy ako biotín): je jednou z tradične využívaných hlavných zložiek pri starostlivosti o vlasy. Biotín sa spája aj so starostlivosťou o nechty a rýchlym rastom vlasov. Je veľmi dôležitý a v tele podporuje produkciu mastných kyselín a rast buniek. Jeho nedostatky sú vzácne, ale ak ho máme náhodou nedostatok, môže spôsobiť vypadávanie a rednutie vlasov.

Vitamín B12: rovnako ako vitamín B6, B12 nemá priamu väzbu s vlasmi. Vďaka vitamínu B12 môže telo vykonávať veľa metabolických funkcií, ktoré majú nepriamy vplyv na rast vlasov a ich zdravie. Šedivenie vlasov v ranom veku (okolo 30 rokov) môže byť príznakom nedostatku vitamínu B12.

Je dôležité uvedomiť si, že keď sú hladiny vitamínu úplne normálne, neuvidíte veľké zlepšenie pokiaľ ide o rast vlasov. Väčšinou majú ľudia ale mierne nedostatky vitamínu B a zvyčajne je vidieť pozitívne výsledky po užití B komplexu na vlasy aspoň do 3-6 týždňov. Poraďte sa s lekárom pred začatím užívania doplnkov.

Nedostatok vitamínu B

Nedostatok tohto vitamínu môže zostať bez povšimnutia celé roky. Príznaky sú celkom všeobecné a väčšina ľudí si ich ani nevšimne, kým to nezačne byť horšie. Existuje mnoho vitamínov skupiny B, nedostatok vitamínu B12 môže viesť k nedostatku vitamínu B6 a tak ďalej. Vďaka tomu nie je možné určiť presnú špecializáciu bez rozboru krvi. [1] [2] [3]

Niektoré z príznakov nedostatku vitamínu B sú:

  • Suchá koža a svrbenie okolo úst
  • Popraskané pery, najmä na okrajoch
  • Lámanie nechtov
  • Veľa lupín
  • Bolesti hlavy
  • Extrémna nervozita a podráždenosť
  • Šedivenie u ľudí okolo 30 rokov
  • Depresie, nedostatok energie, únava. Vitamín B pomáha prístupu energie z potravy a jeho nedostatok môže narušiť túto funkciu.
  • Nerovnováha hormónov môže byť spôsobená nedostatkom vitamínu B čo môže viesť k vypadávaniu vlasov.

Vitamíny B- komplex sú nevyhnutné pre zdravie nervového systému.

Opäť platí, že správny krvný obeh je dôležitý. V niektorých prípadoch telu chýba schopnosť absorbovať vitamíny B, čo môže viesť k problémom s vlasmi. V niektorých prípadoch sú nedostatky vitamínu B spôsobené zlou stravou. Nezdravé potraviny zabraňujú vstrebávaniu tohto vitamínu. Patria sem napríklad zemiakové lupienky, grilované potraviny, potraviny, ktoré boli spracované pomocou tukov. Antikoncepčné tabletky môžu tiež spôsobiť nedostatok vitamínu B. Ak vaše telo nedokáže absorbovať vitamín B vzhľadom k vyššie uvedeným dôvodom, bežné doplnenie vitamínu vám nemusí pomôcť.

Odkiaľ zobrať vitamín B na vlasy?

Potraviny, ktoré obsahujú vitamíny B- komplexu sú: zelená listová zelenina, pečeň, celozrnné obilniny ako chlieb, všetky druhy rýb, banány, arašidy, melón, grapefruit, pšeničný chlieb, šampiňóny, vajcia, mlieko, chudé červené mäso...

K dispozícii sú aj rôzne doplnky stravy. Vitamíny na vlasy pritom kombinujú viaceré prospešné látky, ktoré môžu podporiť zdravie vlasov. Dôležité je poznať príčinu vypadávania vlasov.

Zdroje

Máte otázku týkajúcu sa tejto témy? Pýtajte sa



Podporte eOtazky lajkom

Vyskúšali sme a odporúčame

Vitamíny na vlasy FOLIVITAL PRO

Využite zľavový kupón

Naše hodnotenie:

  • Naozaj veľké množstvo dôležitých vitamínov a minerálov pre rast zdravých vlasov.
  • Rýchle doručenie + Výhodná cena

Čítajte viac

Blízke témy