Najlepšie vitamíny na vlasy

Posledná úprava 02.12.2016

Zdravé vlasy a strava

Pokiaľ ide o zdravé vlasy, prvá vec, ktorú odporúčajú odborníci z celého sveta, je dobre vyvážená strava. Strava by mala obsahovať potrebné vitamíny, bielkoviny, železo, zinok a dokonca aj základné tuky. Rôzne druhy vitamínov hrajú kľúčovú úlohu pre rast zdravých vlasov. Pravidelný príjem vitamínov je nevyhnutný pre ich normálny rozvoj a ich zachovanie. V skutočnosti, vitamíny urobia pre podporu zdravých vlasov veľmi veľa. Skôr, ako začnete užívať vitamíny, je ale dôležité vedieť, ktoré vitamíny užívať pre zdravšie a pevnejšie vlasy.


Hľadáte vitamíny na vlasy v tabletkách?

Recenzia produktu: Vitamíny na vlasy FOLIVITAL PRO

Najširšia kombinácia liečivých vitamínových látok na trhu pre mužov aj ženy. Výborné na oživenie ochabnutých vlasov, zastavenie vypadávania vlasov, urýchlenie rastu vlasov

Pokračovanie článku:

Prečo sú vitamíny dôležité pre vlasy?

Vitamíny sú zložité molekuly, ktoré zohrávajú dôležitú úlohu v celkovom zdraví človeka a sú nevyhnutné pre normálne fungovanie tela a vlasov. Rovnako ako naše telo potrebuje vitamíny pre udržanie správneho fungovania tela, vlasy tiež obsahuje vitamíny, ktoré sú predovšetkým zodpovedné za rast a zdravie vlasov. Nedostatok vitamínov spomaľuje rast vlasov, takže vlasy vyzerajú fádne a krehko a môže spôsobiť vypadávanie vlasov. Vitamíny majú tiež pomáhať proti lupinám a problémom pokožky hlavy.

Vitamín A  - mrkva, zelenina pre zdravé vlasy

Vitamín A

Vitamín A je antioxidant, ktorý pomáha produkovať zdravý maz v pokožke hlavy, ktorý udržuje pokožku hlavy a vlasy hydratované. Nedostatok vitamínu A vedie k lámavým vlasom a šupinatej koži s akné.

Zdoje: Vitamín A sa nachádza v žltej, červenej, oranžovej zelenine. Niektoré z prírodných zdrojov vitamínu A sú mrkva, citrón, grep, sladké zemiaky, brokolica, marhule, rybí tuk, mäso, mlieko, syr, vajcia, špenát, kapusta a broskyne. So správnym množstvom vitamínov, budú vlasy rásť rýchlejšie a nebudete mať problém so suchými vlasmi. Vitamín A sa musí užívať v požadovanom množstve aj keď súčasťou skupiny antioxidantov.

Dávkovanie: Denná dávka by mala byť okolo 5000 IU. Užívanie viac ako 25.000 IU je toxické a môže dokonca viesť k vypadávaniu vlasov a ďalším vážnym zdravotným problémom.

Vitamín C  - pomaranče, citrusy

Vitamín C

Vitamín C alebo kyselina askorbová je antioxidant, ktorý pomáha udržiavať zdravie vlasov. Vitamín C súvisí s vývojom a rastom tkanív, ktoré sú dôležité pre rast vlasov. Pri pravidelnom príjme potrebného množstva vitamínu C, môžete predísť vypadávaniu vlasov, rovnako ako predčasne šedivejúcim, suchým a lámavým vlasom. Nedostatok vitamínu C môže viesť k oslabeniu vlasovej štruktúry.

Zdroje: Niektoré z prírodných zdrojov vitamínu C sú pomaranč, citrón, limetka, melón, jahody, kivi, žltý melón, ananás, čierne ríbezle, paradajky, uhorky, karfiol, paprika alebo zemiaky.

Dávkovanie: Denná dávka vitamínu C by mala byť asi 60 mg.

Prečítajte si viac o vitamíne C a účinkoch na vlasy.

Vitamín D  - mäso, vajíčka, losos pre zdravé vlasy

Vitamín D

Vitamín D je spájaný so zdravým cyklom rastu vlasových folikulov. Tým, že stimuluje vlasové folikuly a bunky, ktoré tvoria vlasy, Vitamín D znižuje problém s vypadávaním vlasov. Vitamín D je tiež potrebný pre absorbciu vápnika v tele, ktorý je dôležitý pre vývoj zdravých folikulov. Pravidelný príjem vitamínu D môže urobiť zázraky pre Vaše vlasy.

Zdroje: Niektoré z prírodných zdrojov vitamínu D sú huby, ryby, celé vajcia, mlieko, olej z tresčej pečene, losos, tuniak, obilniny, bravčové mäso, hovädzia pečeň alebo syr ricotta. A samozrejme veľa slnečných lúčov :)

Dávkovanie: Odporúčaná denná dávka vitamínu D je aspoň 1000 IU denne. Zistite ešte viac o vitamíne D a vlasoch.

Vitamín E  - brokolica pre zdravé vlasy

Vitamín E

Vitamín E je antioxidant, ktorý vytvára nové cievy a zvyšuje krvný obeh pokožky hlavy. Tento vitamín funguje ako povzbudzujúci prostriedok v imunitnom systéme. Keď je krvný obeh v pokožke hlavy dobrý, vlasové folikuly sú spustené a nútené produkovať viac vlasov. Dobrý imunitný systém tiež zabezpečí ich rýchlejší rast. Vitamín E je zodpovedný za silné vlasy plné života.

Zdroje: Niektoré z bežných prírodných zdrojov vitamínu E sú ryžové otruby, tmavozelená zelenina, strukoviny, celozrnné produkty, olej z pšeničných klíčkov, sójových bôbov, surové semená a orechy alebo sušená fazuľa.

Dávkovanie: Požadovaná denná dávka vitamínu E je do 400 IU. Kedže Vitamín E môže zvyšovať krvný tlak a znižovať zrážanlivosť krvi, je vhodné poradiť sa s lekárom pre tých ak trpíte vysokým krvným tlakom.

Zistite viac o vitamíne E a účinkoch na vlasy

Vitamín H  -vajíčka pre zdravé vlasy

Vitamín H

Vitamín H (biotín) - Vlas sa skladá hlavne z bielkoviny s názvom keratín, ktorý je prítomný aj v nechtoch. Vitamín H, ktorý je známy ako Biotín, vytvára keratín. To je dôvod, prečo sa mu hovorí aj "Vlasový vitamín". Podporuje rast buniek a metabolizmus, ktorý pomáha rastu vlasov a zabraňuje krehkým, lámavým vlasom. Nedostatok biotínu môže viesť k strate vlasov, rias alebo obočia. Adekvátny príjem biotínu môže pomôcť pri prevencii vypadávania vlasov a ich šedivenia.

Zdroje: Niektoré z prírodných zdrojov biotínu sú kvasinky, celozrnné obilniny, vaječné žĺtky, pečeň, ryža, mlieko, syr, mangold, arašidy, surový karfiol, maliny alebo avokáda.

Dávkovanie: Odporúčaná dávka biotínu, ak sa chcete zbaviť problémov s vlasmi je asi 30 mikrogramov až 100 mikrogramov denne.

Zistite viac o biotíne a vlasoch

Vitamín B  - banány, strukoviny, mäso - vitamíny na vlasy

Vitamín B

Vitamín B posilňuje vlasové folikuly, čím ich robí menej náchylnými na poškodenie a vypadávanie vlasov. Konzumácia potravín s obsahom vitamínov skupiny B zvýši rast vlasov, zníži ich vypadávanie aj šedivenie. Skupina B vitamínov pozostáva z viacerých vitamínov, ktoré majú priaznivý vplyv na vlasy.

Zdroje: Vitamín B nájdete vo vajciach, mäse, čerstvom ovocí, morčacom mäse a rybách. Vitamín B je rozpustný vo vode, takže sa nebude nahromaďovať v tele.

Druhy vitamínov B, ktoré sú užitočné pre vlasy:

Vitamín B5 alebo kyselina pantoténová bráni šediveniu a vypadávaniu vlasov. Vlasové folikuly začnú vypadávať kvôli nedostatku tohto vitamínu vo tele. Niektoré z dobrých zdrojov vitamínu B5 sú celozrnné obilniny, pivovarské kvasnice, vnútornosti, vaječné žĺtky, mlieko, arašidy alebo strukoviny.

Vitamín B6 alebo pyridoxín pomáha pri prevencii vypadávania vlasov. Pomáha tiež pri tvorbe melanínu, ktorý dodáva vlasom farbu. Niektoré z potravinových zdrojov vitamínu B6 sú kvasnice, pečeň, celozrnné obilniny, zelenina, vnútornosti a vaječné žĺtky. Kedže vysoká dávka tohto vitamínu môže spôsobiť stratu citlivosti v rukách a nohách, je nutné poradiť sa s lekárom ohľadom presného množstva, ktoré musíte užívať.

Vitamín B9 alebo kyselina listová je potrebný pre rast buniek a napomáha zlepšeniu duševného zdravia. Dobrými zdrojmi B9 sú zelená listová zelenina, strukoviny, semená, pečeň, hydina, vajcia, obilniny a citrusové plody.

Zinok  - ustrice s citrónom

Zinok

Možno ste nad svojou hladinou zinku príliš nepremýšľali, pravdou však je, že nízka hladina zinku môže mať "prsty" v pomalom raste Vašich vlasov. Dobrou správou je, že nie je príliš zložité udržiavať správnu hladinu zinku v tele. Pokiaľ sa stravujete vyvážene a napriek tomu máte nízku hladinu zinku, môžete mať problém s absorbciou zinku do organizmu. V tomto prípade je potrebné doplniť zinok pomocou výživových doplnkov.

Zdroje: Zinok sa ako aj mnoho ďalších minerálov nachádza v potravinách. Obsahuje ho červené mäso, hydina, ustrice. Ďalej sa zinok nachádza v strukovinách, orechoch ale aj cereáliách.

Dávkovanie: Odporučená dávka sa pohybuje okolo 10mg zinku denne.

Magnézium  - mandle, orechy

Magnézium

Magnézium je minerál, ktorý spôsobuje, že sa cítite fit a plní energie. Nízke hladiny magnézia v tele, prinášajú pocity oslabenia. Príznaky nedostatku magnézia v tele sú podobné ako príznaky starnutia - zvýšený krvný tlak, nepravideĺný pulz, upchaté cievy alebo problémy so srdcom. Viaceré výskumy potvrdili, že nízke hladiny magnézia môžu spôsobovať zvýšené vypadávanie vlasov, pretože tento minerál je potrebný na tvorbu zdravých vlasových folikulov.

Zdroje: Magnézium sa hojne nachádza v orieškoch - mandle, kešu, arašidy. Nachádza sa aj v rybách - halibut. A tiež ho nájdete v listovej zelenine.

Dávkovanie: Denná dávka magnézia sa pohybuje okolo 300mg

Proteíny  - mäso, orechy, strukoviny pre krajšie vlasy

Proteíny

Proteíny síce nie sú vitamíny ale pokiaľ chcete mať silnejšie a pevnejšie vlasy, uistite sa, že konzumujete dostatočné množstvo proteínov. Proteíny sú dôležité pre zdravý rast vlasov a ich pevnosť. Vo vyváženej strave je dostatočné množstvo proteínov a nebude potrebné siahnuť po proteínových tyčinkách či iných doplnkoch. Vegáni a vegetariáni sa nemusia obávať - existuje dostatočné množstvo rastlinných zdrojov proteínov.

Zdroje: Mäso, ryby, syr, tofu, vajíčka, oriešky, semiačka, špenát, brokolica.

Ďalšie tipy pre zdravé vlasy

  1. Dajte si zistiť hodnoty úrovní vitamínov vo tele aby ste presne zistili aký typ príjmu vitamínov by ste mali začať.
  2. Môžete tiež využiť vitamíny, ktoré sa zameriavajú na vlasovú pokožku a vlasové folikuly a tak zvyšujú rast vlasov.
  3. Než začnete užívať akýkoľvek vitamínový doplnok výživy poraďte sa s lekárom a opýtajte sa ho na jeho dopad na Vaše telo a vhodnú dávku, pretože príliš vysoké dávky môžu viesť k rôznym zdravotným problémom.
  4. Pre udržanie zdravia vlasov, spite dostatočne dlho a znížte množstvo stresu.
  5. Dodržujte aj tipy pre starostlivosť o vlasy, ako masírovanie pokožky hlavy, občasné zastrihávanie končekov a vyhýbanie sa umývaniu si vlasov v horúcej vode.
  6. Užívajte spolu s vitamínmi, aj ďalšie živiny. Pamätajte, kľúčom k dobrým vlasom, je dobre vyvážená strava.
Máte otázku týkajúcu sa tejto témy? Pýtajte sa


Najlepšie vitamíny na vlasy Priemerné hodnotenie: 4.9 (58 hodnotení­)

Podporte eOtazky lajkom

Vyskúšali sme a odporúčame

Vitamíny na vlasy FOLIVITAL PRO

Využite zľavový kupón

Naše hodnotenie:

  • Naozaj veľké množstvo dôležitých vitamínov a minerálov pre rast zdravých vlasov.
  • Rýchle doručenie + Výhodná cena

Čítajte viac

Blízke témy