Domov / / / Biotín na podporu rastu vlasov...

Biotín na podporu rastu vlasov – funguje alebo nefunguje?

Posledná úprava 06.10.2016

Informácií o vlasoch, ktoré možno nájsť na internete, je neuveriteľné množstvo. Čo ale na vlasy skutočne účinkuje, čo skutočne účinkuje na podporu rastu vlasov? Aby ste mali svoju korunu krásy krásnu a mohli sa vlasmi pýšiť, potrebujete rady a tipy, ktoré naozaj fungujú. Nikto nechce strácať vzácny čas skúšaním vecí, ktoré nepomáhajú (v tom horšom prípade dokonca škodia).

Ako je to s vami? Užívate na podporu rastu vlasov vitamín B7? A čo takto koenzým R alebo vitamín H? Sú to všetko rôzne pomenovania pre jeden celkom bežný vitamín, ktorý možno na rast vlasov užívajú mnohí – tento vitamín sa nazýva Biotín.

Otázka teda znie – funguje vôbec užívanie biotínu pre rast vlasov? Pozrime sa na to trochu bližšie.

Čo je Biotín?

Biotín má viacero označení, vrátane názvu koenzým R, vitamín B7 a vitamín H.

Povedané jednoduchou rečou, biotín je vo vode rozpustný vitamín B komplexu, ktorý sa v malých množstvách nachádza v potravinách.

Prečo ho ľudia užívajú?

V priebehu rokov sa výživové doplnky s obsahom biotínu používali na ošetrovanie mnohých zdravotných problémov. Väčšinou však ide o jeden hlavný cieľ. Verí sa, že užívanie biotínových doplnkov zlepšuje schopnosť rastu vlasov, takže človeku narastú veľmi dlhé vlasy.

Podľa klinických referencií odborníci zatiaľ nedošli k zhode, pokiaľ ide o prínosy užívania dodatočného biotínu ako orálnej suplementácie. Existujú nepriame dôkazy, ktoré naznačujú, že môže mať biotín ďalšie výhody. K dispozícii však nie je žiaden podporný vedecký dôkaz, ktorý by potvrdzoval domnienku, že biotín zlepšuje rastový potenciál vlasov.

Vedeli ste?

Priemerný človek nepotrebuje biotínovú suplementáciu. Biotín získavame prirodzene prostredníctvom jedla a potravín, ako celozrnné cereálie, celozrnný chlieb, vajcia, mliečne výrobky, losos, kura, aby sme menovali aspoň niektoré.

Naše telá dokážu recyklovať biotín, ktorý sa už v tele nachádza a skutočný deficit biotínu je veľmi zriedkavý.

Koľko biotínu by ste mali brať?

Ak sa stravujete zdravo (a pre vlasy prospešne), mali by ste dostávať adekvátne množstvo biotínu prirodzenou cestou a nepotrebujete užívať výživové doplnky.

Ak sa rozhodnete brať biotín, „vhodná“ dávka závisí od mnohých faktorov a mal by ju stanoviť lekár. Dlhodobé užívanie nadmerných dávok odborníci doteraz neoznačili ani za škodlivé, ale ani za jednoznačne bezpečné. Zamyslite sa tiež nad svojimi stravovacími návykmi a možno zistíte, že stačí urobiť iba pár zmien v jedálničku.

Máte otázku týkajúcu sa tejto témy? Pýtajte sa


Zatiaľ bez hodnotenia

Podporte eOtazky lajkom

Vyskúšali sme a odporúčame

Vitamíny na vlasy FOLIVITAL PRO

Využite zľavový kupón

Naše hodnotenie:

  • Naozaj veľké množstvo dôležitých vitamínov a minerálov pre rast zdravých vlasov.
  • Rýchle doručenie + Výhodná cena

Doporučené produkty

Čítajte viac

Blízke témy