Domov / / / / Spôsobuje vitamín B1 rednutie...

Spôsobuje vitamín B1 rednutie vlasov?

Posledná úprava 12.09.2018

Ľudský organizmus potrebuje vitamín B1 na spracovanie a distribúciu jedla, ktoré zje.
Ak nedostáva dostatok vitamínu B1, vlasové folikuly môžu byť podvýživené, čo môže viesť k pomalému rastu vlasov, až ich vypadávaniu. Užívanie viac než dennej odporúčanej dávky pravdepodobne nepodporí rast vlasov ani rednutie vlasov.

Funkcia vitamínu B1

Vitamín B1 alebo thiamín je jeden z ôsmich vitamínov, ktoré tvoria B komplex. Všetky z nich pretvárajú uhľovodíky na glukózu, ktorú vaše telo následne využíva ako energiu a výživu pre všetky bunky. Zdravé vlasy ako aj koža, oči a pečeň závisia na týchto vitamínoch. Obzvlášť vitamín B1 môže tiež posilniť imunitný systém a pomôcť telu vyrovnať sa so stresom a tak predchádzať rednutiu vlasov spôsobenému chorobou alebo emočnou nerovnováhou.

Nedostatok B1

Ak telo nedostáva dostatok vitamínu B1 nemusí byť schopné správne spracovávať jedlo, následkom čoho môžu byť bunky podvýživené a rásť pomalšie. V prípade vlasov to môže vyústiť do ich rednutia, pretože rýchlosť rastu vašich vlasov sa môže tiež spomaliť. Taktiež je možné zaznamenať únavu, depresiu alebo žalúdočnú nevoľnosť. Ak nie je nedostatok vitamínu B1 liečený, môže spôsobiť mentálnu pomalosť, sťažené dýchanie a poškodenie srdca nazývané beriberi. Nedostatok vitamínu B1 je ale v rozvinutých krajinách zriedkavý a je možné mu predchádzať vyváženou stravou.

Odporúčaná denná dávka a zdroje

Muži nad 19 rokov potrebujú 1,2mg vitamínu B1 denne, ženy 1,1mg. Mnoho potravín obsahuje tento vitamín, ale najlepším zdrojom je

  • bravčové mäso a vnútornosti
  • strukoviny
  • pšeničné otruby
  • pivovarský slad
  • obohatené cereálie

Pamätajte však, že teplo tento vitamín ničí. Môžete ho brať samostatne, ako B-komplex alebo multivitamín.

Predávkovanie

Pretože telo neuchováva vitamín B1, je považovaný za netoxický a nie je pravdepodobné, že sa vyskytnú vedľajšie účinky. Je potrebné upozorniť, že pitie veľkého množstva kávy a čaju alebo konzumovania surových sladkovodných rýb alebo mäkkýšov môže spôsobiť ťažšie vstrebávanie thiamínu alebo ho úplne zničiť. Užívanie vitamínu C môže pomôcť proti reakcii kávy a čaju s thiamínom a varením rýb sa zbavíte látok, ktoré ničia vitamín B1.

Čítajte ďalej B komplex vitamíny
Máte otázku týkajúcu sa tejto témy? Pýtajte sa


Zatiaľ bez hodnotenia

Podporte eOtazky lajkom

Vyskúšali sme a odporúčame

Vitamíny na vlasy FOLIVITAL PRO

Využite zľavový kupón

Naše hodnotenie:

  • Naozaj veľké množstvo dôležitých vitamínov a minerálov pre rast zdravých vlasov.
  • Rýchle doručenie + Výhodná cena

Doporučené produkty

Čítajte viac

Blízke témy