Domov / / / / Máte suché, krehké a lámavé vl...

Máte suché, krehké a lámavé vlasy? Možno sa u vás rozvinulo ranné štádium ženského padania vlasov

Posledná úprava 11.11.2016

Zdá sa vám, že vám v posledných rokoch rednú vlasy? Hlavne nad čelom, kde dokonca začína byť vidno pokožku hlavy? Ale zvyšok vlasov je stále dosť hustý? Pritom neberiete žiadne lieky a zdravo sa stravujete?…

Je to dosť bežný jav, keď si zrazu ženy všimnú, že sa ich vlasy stávajú suchými, krehkými a na končekoch veľmi rozštiepenými.

Často ide o skorý príznak toho, že sa s vlasmi deje čosi zlé, čo hneď tak rýchlo neskončí a nezastaví sa pri týchto prejavoch. Zhoršenie kvality vlasov môže byť jednoducho výsledkom pravidelného farbenia vlasov alebo tepelným ošetrovaním. Ak si ale vlasy nefarbíte ani na ich úpravu nepoužívate teplo a napriek tomu začnú byť suché a krehké, je šanca, že vám začínajú padať vlasy.

Padanie vlasov je zvyčajne veľmi pomalý proces. A zvyčajne začína práve tým, že sa vlasy stanú suchými a krehkými. Tento stav môže trvať niekoľko rokov predtým, než sa vypadávanie vlasov u žien stane badateľným a výrazným. Je veľmi dôležité, začať proti danému problému bojovať čo najskôr, aby ste ho zastavili skôr, než sa stane príliš zlým.

Čo sa s vlasmi deje?

Suché vlasy a krehké lámavé vlasy sú znamením, že vaším vlasom chýba čosi podstatné. Po prvé, tento stav ovplyvňuje kvalitu vlasov a časom vlasy nebudú schopné bez tohto podstatného prvku prežiť.

Najdôležitejšie tipy ako zavčasu zabrániť alebo zastaviť vypadávanie vlasov u žien

Ak ste si všimli, že sa vaše vlasy stali suchými, ťažko upraviteľnými alebo dokonca redšími, než bývali, postupujte podľa nasledujúcich krokov, ešte než bude neskoro:

Nechajte si skontrolovať hladiny železa v krvi

Objednajte sa k lekárovi. Nechajte si okrem iného overiť aj hladiny železa v krvi. Železo je pre zdravé vlasy potrebné. Ak trpíte nedostatkom železa, začnú trpieť vlasy (pretože nie sú nutne potrebnou súčasťou tela). Telo totiž presunie zdroje na podporu esenciálnych funkcií inam.

Možno si myslíte, že váš jedálniček je zdravý a vyrovnaný, ale nedostatok železa je jedným z najčastejších, a to aj napriek relatívne zdravému stravovaniu. Je dobré, aby ste si zaistili prísun zelenej listovej zeleniny, napríklad baby špenát. Ten je výborným zdrojom železa a iných vitamínov a minerálov. Vaječné žĺtky sú tiež dobrým zdrojom železa a iných výživných látok, ktoré prospievajú vlasom. Top tip: raz týždenne zjedzte jedno alebo dve roztlačené vajcia a hlávkový šalát so špargľou, posypané ľanovými semienkami. Takto podporíte prísun živín potrebných pre rast vlasov.

Nechajte si skontrolovať štítnu žľazu a prípadnú hypertyreózu

Hypertyreóza (nadmerná činnosť štítnej žľazy) je u žien nad 35 rokov dosť častá. A jedným z príznakov je aj vypadávanie vlasov. Pri tomto ochorení produkuje štítna žľaza nadmerné množstvo hormónov. To následne zvyšuje metabolizmus. Postihnuté osoby potom môžu pociťovať úzkosť, dochádza u nich k úbytku hmotnosti a k vypadávaniu vlasov.

Ak máte naplánovanú preventívnu prehliadku, opýtajte sa aj na štítnu žľazu.

Nechajte si skontrolovať, či trpíte na alergie

Bolo by vhodné, aby ste si nechali urobiť štandardné alergologické testy na pšenicu, lepok aj mlieko. Môžete tak urobiť aj doma, jednoducho eliminovaním každej potravinovej skupiny. Vždy vynechajte iba jednu, aby ste vedeli odsledovať ako sa cítite.

Ako aktívne podporiť rast vlasov

Keď ste si nechali urobiť lekárske testy, môžete sa zamerať na to, ako môžete sama zlepšiť stav vašich vlasov a podporiť rast vlasov.

Zatočte so stresom alebo dajte zbohom svojim vlasom

Stres je hlavnou príčinou pre vypadávanie vlasov (u žien aj u mužov). Dokáže vysať z tela výživné látky, takže vlasom zostane veľmi málo „zdrojov“ na to, aby produkovali nové vlasy. Ak často pociťujete tlak a napätie (hlavne za krkom a na ramenách), zle spíte, robíte si starosti alebo sa často rozčuľujete, môže aj takýto psychický stres vplývať na vypadávanie vlasov. U žien aj u mužov, na pohlaví nezáleží. Je dôležité, aby ste tieto problémy začali riešiť, pretože ak tak neurobíte, nebudú mať vplyv iba na vlasy. Stres má negatívny dopad aj na celkové zdravie.

Jedzte potraviny, ktoré podporujú rast vlasov

Vlasy sú tvorené keratínom, ktorý sa tvorí proteínmi. Preto potrebujete do jedálnička pre rast vlasov zahrnúť proteíny. Neznamená to však, že musíte jesť množstvo mäsa. Ani koňom nechýba hriva či chvost, a to mäso nejedia. Proteíny sa nachádzajú aj v zelenine, v mäse, mliečnych výrobkoch a rybách. Top tip pre jedálniček je „omega-3“ olej. Stačí si dať denne jednu polievkovú lyžicu a vydolujete z neho benefity už po dvoch týždňoch!

Uistite sa, že je vlasová pokožka v dobrom stave

Môže byť komplikované, udržiavať vlasovú pokožku čistú, keďže je pokrytá vlasmi. Mnoho ľudí si vlasy neumýva denne, tvár si však denne umyjú. Niekedy nie je vhodné umývať denne vlasy. Problémom ale je, že vlasová pokožka sa znečistí. Časom sa môžu póry zablokovať. Je dôležité, aby ste si vlasovú pokožku udržiavali v excelentnom stave. Teda ak chcete, aby vám rástli husté pevné vlasy. Keď si umývate vlasy, uistite sa, že si správne umyjete aj vlasovú pokožku. Vmasírujte do vlasovej pokožky šampón a pokožku riadne opláchnite. Ale používajte kvalitný, dobrý šampón bez obsahu SLS (nátriumlaurylsulfát).

Zlepšite prúdenie krvi vo vlasovej pokožke

Vlasy potrebujú živiny, aby rástli. Tieto živiny sa dostávajú k vlasom krvou. Zvýšením prietoku krvi vo vlasovej pokožke môžete vyživovať vlasy a podporiť rast vlasov.

Cvičte a spite

Pre zdravé vlasy je veľmi dôležité pravidelne cvičiť a dobre spať. Ak obe veci urobíte správne, pomôžu vám vo všetkých horeuvedených bodoch. Cvičenie pomáha zmierniť stres a napätie a zlepšiť cirkuláciu. Nedostatok spánku zvyšuje hladiny stresu a zvyšuje aj potrebu jesť. A keď jete kvôli stresu, zvyčajne jete nezdravé veci. Ak dobre spíte a pravidelne cvičíte, cítite sa pokojnejšie a môžete žiť svoj život tak ako si predstavujete.

Máte otázku týkajúcu sa tejto témy? Pýtajte sa


Zatiaľ bez hodnotenia

Podporte eOtazky lajkom

Čítajte viac

Blízke témy