Domov / / / Konzumácia proteínov a rast vl...

Konzumácia proteínov a rast vlasov

Posledná úprava 12.06.2017

Husté, silné, žiariace vlasy si žiadajú správnu starostlivosť. Pravidelné umývanie a strihanie a súčasne zdravé stravovanie. Hoci môže byť vypadávanie vlasov a mdlé, unavené vlasy, ktoré rednú a ľahko sa lámu, výsledkom mnohých faktorov, strava s nízkym obsahom proteínov, či už živočíšnych alebo rastlinných, napríklad počas nárazovej diéty, môže viesť k nezdravým vlasom. Všetky formy proteínov, či už živočíšne alebo rastlinné, vám môžu pomôcť k tomu, aby ste mali vyrovnaný jedálniček, vďaka ktorému vám porastú zdravé vlasy.

Množstvo proteínov

Podľa dermatológov, ak nezískate dostatok proteínov zo stravy, začne telo racionalizovať tie proteíny, ktoré má k dispozícii. Jednou z možností je aj spomalenie rastu vlasov. To znamená, že vlasy zostarnú, budú unavenejšie a krehkejšie. Ak ste neprijímali dostatok proteínov povedzme dva až tri mesiace, začnete badať príznaky vypadávania vlasov. Denne by ste mali zjesť približne 46 až 56 gramov proteínov. To znamená jedna porcia mäsa, ½ porcie orechov alebo semienok. Prípadne ¼ šálky varenej fazule.

Morské plody

Každý týždeň by ste mali zjesť minimálne 200 gramov morských plodov v rámci konzumácie proteínov. Morské plody a ryby, menovite tie mastné ako krevety, losos a tuniak, obsahujú esenciálne kyseliny, ktoré telo nedokáže vytvoriť. Okrem hydratácie vlasov a pomoci pri udržaní vlasov silných, dokážu morské plody pomôcť uľaviť od depresií a výkyvov nálad. Tiež znižujú riziko vzniku ochorení srdca a artritídy. 80 gramová porcia lososa obsahuje 5 gramov tuku, z toho sú 2 gramy omega-3 polynenasýtené tuky.

Proteíny bohaté na železo

Mnohé potraviny s obsahom proteínov, či už živočíšneho alebo rastlinného pôvodu, sú bohatým zdrojom železa. Železo je potrebné pre rast vlasov. Nedostatok železa v tele môže viesť z dlhodobého hľadiska k vypadávaniu vlasov. Železo tiež pomáha telu pri tvorbe červených krviniek a je zodpovedné za produkciu hemoglobínu a myoglobínu. Medzi potraviny bohaté na železo môžeme zaradiť strukoviny, červené mäso (hlavne hovädzie), ale aj tmavé hydinové mäso a niektoré morské plody. 80 gramová porcia chudého mäsa má 1,5 miligramov železa, zatiaľčo 80 gramová porcia lososa iba 0,7 miligramu železa.

Proteíny bohaté na vitamín A

Na rozdiel od iných výživných látok, príliš veľa vitamínu A môže mať za následok zlý stav vlasov. Ak je vo vašom tele priveľa vitamínu A, vlasy prestávajú rásť. Ako vitamín rozpustný v tuku sa nadbytočný vitamín A ukladá vo vnútri tela. Odporúčaná denná dávka vitamínu A je 700 až 1300 mikrogramov za deň. Najvyššie koncentrácie sa nachádzajú v pečeni rýb a rybích olejoch, a to aj vrátane celých rýb ako je losos. 80 gramová porcia hovädzej pečene má vyše 400% dennej hodnoty, losos iba 4% dennej hodnoty. Ak pravidelne jedávate hovädziu pečeň alebo užívate výživové doplnky s obsahom vitamínu A, sledujte si dobre príjem vitamínu A. Uistite sa, že ho nemáte príliš, aby ste si sami nezastavili rast vlasov.

Máte otázku týkajúcu sa tejto témy? Pýtajte sa


Zatiaľ bez hodnotenia

Podporte eOtazky lajkom

Vyskúšali sme a odporúčame

Vitamíny na vlasy FOLIVITAL PRO

Využite zľavový kupón

Naše hodnotenie:

  • Naozaj veľké množstvo dôležitých vitamínov a minerálov pre rast zdravých vlasov.
  • Rýchle doručenie + Výhodná cena

Doporučené produkty

Čítajte viac

Blízke témy