Domov / / / / Vplyv stravy a diéty na vypadá...

Vplyv stravy a diéty na vypadávanie vlasov

Posledná úprava 28.03.2018

Extrémne diéty a obmedzovanie príjmu kalórií na menej ako 1000 denne, náhla strata hmotnosti o viac ako 10kg sú často spájané s vypadávaním vlasov.

Príznaky vypadávania vlasov môžu byť pozorované asi do mesiaca po začatí diéty. Z hľadiska vlasov sú dôležité látky ako proteíny, mastné kyseliny, Zinok, Železo, Biotín, Magnézium, Vitamíny A, C, E a B komplex. Vlasy rovnako ako aj iné časti tela potrebujú výživu pre správny rast a je preto potrebné vedieť o druhoch a množstve dôležitých výživných látok pre rast zdravších vlasov. Ak držíte alebo sa chystáte držať diétu, pokúste sa ju upraviť tak, aby obsahovala aspoň minimálne denné dávky dôležitých vitamínov a látok pre vlasy.

Je známe, že nedostatok určitých látok má priamy súvis s vypadávaním vlasov:

  • Nedostatok železa spôsobuje anémiu (chudokrvnosť) , ktorá prispieva k zvýšenému vypadávaniu vlasov.
  • Nedostatok zinku spôsobuje vypadávanie vlasov. Nízko-kalorické diéty bez príjmu proteínov z červeného mäsa, prospievajú k znižovaniu hladiny zinku v tele. Telo dokáže lepšie vstrebať zinok z živočíšnych potravín ako z rastlinných.
  • Nedostatok biotínu je tiež spojený s vypadávaním vlasov rovnako ako aj s kožnými poruchami. Biotín patrí do skupiny B vitamínov a plní v tele mnoho dôležitých funkcií. Nájdeme ho v mnohých potravinách ako napríklad pšeničné klíčky, hnedá ryža, červené mäso alebo vaječné žĺtky.

Nedostatok bielkovín je výsledkom neadekvátkych proteínových diét - extrémne formy diét bez prísunu bielkovín napríklad vegetariánske alebo nízko-kalorické diéty. Najlepším zdrojom bielkovín je mäso, ryby a mliečne produkty.

Pre rast zdravých vlasov by mal denný príjem jedla určite obsahovať dostatočné množstvo týchto látok:

  • Vitamín A- je potrebný pre zdravý rast vlasov, pokožky aj nechtov
  • Biotín – jedna z najdôležitejších zložiek pri tvorbe samotných vlasov. Rovnako má dôležitú úlohu pre celkové zdravie a silu vlasov, pokožky a nechtov.
  • Vitamín C – potrebný pre udržiavanie kapilár, ktoré privádzajú krv a teda živiny k vlasovým folikulom.
  • Vitamín E – Zvyšuje cirkuláciu krvi v pokožke a posilňuje imunitný systém. Zdravie vlasov je spojené s imunitným systém a tento vitamín podporuje rast zdravších vlasov.
  • Zinok – stimuluje rast vlasov tým, že posilňuje imunitný systém.
  • L-cysteín + L metionín – aminokyseliny, ktoré zlepšujú kvalitu, textúru a rast vlasov. Pôsobia preventívne na zabránenie vypadnutia vlasu.
  • Esenciálne mastné kyseliny – telo ich potrebuje ale nedokáže ich samo vyrobiť. Sú dôležité pre správny rast a vývoj nielen u vlasov. Redukujú aj inflamáciu – zápal, ktorý je často súčasťou dedičného vypadávania vlasov.

Náš tip: Je zrejmé, že odkontrolovať si denné dávky a príjem dôležitých vitamínov pre vlasy nie je jednoduché. Odporúčame preto zvoliť si napríklad tento komplex vitamínov na vlasy v tobolkách, ktoré obsahujú vhodne vyvážený mix potrebných látok pre Vaše zdravé vlasy.

Máte otázku týkajúcu sa tejto témy? Pýtajte sa


Vplyv stravy a diéty na vypadávanie vlasov Priemerné hodnotenie: 4.3 (3 hodnotení­)

Podporte eOtazky lajkom

Vyskúšali sme a odporúčame

Vitamíny na vlasy FOLIVITAL PRO

Využite zľavový kupón

Naše hodnotenie:

  • Naozaj veľké množstvo dôležitých vitamínov a minerálov pre rast zdravých vlasov.
  • Rýchle doručenie + Výhodná cena

Doporučené produkty

  • Biotin tabletky 10 000mcg

    • Biotín - vitamín H pre zdravú kožu, vlasy a nechty
    • Má mnoho ďalších zdravotných účinkov

    Liek na predpis? : Nie

  • 3 Omega rybí olej tabletky

    • Prírodný prípravok s obsahom Omega 3 kyselín
    • Pomáha odstrániť inflamáciu - zápal, svrbenie

    Liek na predpis? : Nie

Čítajte viac

Blízke témy