Domov / / / / Ako zabrániť padaniu vlasov po...

Ako zabrániť padaniu vlasov po pôrode?

Posledná úprava 26.01.2017

Tehotenstvo a pôrod výrazne ovplyvňujú hormonálne hladiny tela. Tieto zmeny hormónov môžu mať následne vplyv aj na rast vlasov. Počas tehotenstva zotrvávajú vlasy v rastovej alebo kľudovej fáze, preto sú oveľa hustejšie. Na hlave vám totiž zostanú aj vlasy, ktoré by za normálnych podmienok prestali rásť alebo by vypadli. Približne tri mesiace po pôrode vám začnú vlasy vypadávať. Preto aj vlasy, ktoré by mali vypadnúť v období tehotenstva, vypadnú teraz a nárazovo. Nemusíte mať žiadne obavy, je to normálna a dočasná záležitosť. Takáto rýchlosť padania vlasov po pôrode už nebude pokračovať. O vlasy sa starajte a jemne ich ošetrujte a jednoducho počkajte, kým sa váš rastový cyklus vlasov dostane do normálnych koľají.

Buďte k vlasom jemná

Vyhýbajte sa upnutým, pevným účesom

Ťahanie vlasov, tesné účesy a nešetrné česanie môže mať za následok vytiahnutie vlasu z koreňa. Ak sa budete príliš často česať alebo sa budete s vlasmi neustále hrať, môžete si padanie vlasov po pôrode ešte viac zhoršiť. Voľte voľné účesy, aby ste zmiernili tlak na vlasy a tým aj ich poškodenie.

  • Nerobte si tuhé vrkoče, nepoužívajte natáčky ani prisilné sponky do vlasov.
  • Neošetrujte si vlasy horúcim olejom, pretože vám môže vlasy aj vlasovú pokožku poškodiť.
  • Snažte sa nehrať s vlasmi, neťahajte ich ani si ich nenatáčajte na prst…

Používajte hrebeň so širokými zubami

Ak má váš hrebeň zuby príliš natesno, môže vám ťahať vlasy viac ako hrebeň so širokými zubami. Takýmto ťahaním si môžete privolať ešte výraznejšie padanie vlasov po pôrode.

  • Pokiaľ si češete vlasy, češte ich vždy jemne a s citom.
  • Mokré vlasy sú oveľa krehkejšie než suché vlasy. Dávajte si na to pozor a zamotané vlasy po umývaní príliš neťahajte.

Pozor na horúci vzduch a horúčavu

Používanie akéhokoľvek nástroja produkujúceho teplo (fén, žehlička na vlasy, kulma), môže vlasy poškodiť a zvýšiť už tak zvýraznené padanie vlasov po tehotenstve. Snažte sa preto fénom aj žehličkám vyhýbať. Ak už musíte použiť fén, nastavte ho na najslabší stupeň ohrevu.

Upravovanie vlasov a starostlivosť o vlasy po pôrode

Nájdite si tú správnu vlasovú kozmetiku

Niektoré produkty na vlasy, šampóny a kondicionéry údajne pomáhajú udržať zdravý vzhľad hustých vlasov. Pravdepodobne ste vyskúšali viacero rôznych produktov, než ste našli ten najlepší pre vaše vlasy a váš účes. Ak ste ho doteraz nenašli, poobzerajte sa po nasledovnom:

  • hľadajte produkty s označením „šampón pre zväčšenie objemu“
  • vyhýbajte sa „posilňujúcim šampónom“, pretože môžu vlasy zaťažiť, vlasy nebudú pôsobiť objemne
  • vyhýbajte sa „intenzívnym kondicionérom“. Môžu byť príliš ťažké a vlasy budú bez objemu
  • pokúste sa nájsť kondicionér určený na jemné vlasy
  • pomôcť môžu aj produkty s obsahom biotínu alebo kremíka (pozri aj biotín na vlasy, kremík na vlasy)

Vyhýbajte sa stresu

Ak ste v strese, môže sa vaše padanie vlasov ešte viac zhoršiť. Kvôli stresu sa môžu vlasové folikuly prestaviť na pokojovú fázu, z toho vyplýva redšia pokrývka hlavy. Vypadávanie vlasov vyvolané stresom možno zvrátiť práve zmiernením stresu. To môže byť, samozrejme, komplikované, ak máte malé bábätko. Nebojte sa požiadať o pomoc, keď ju budete potrebovať. Do starostlivosti o dieťatko zapojte hneď od malinka aj svojho partnera.

Skúste nový strih vlasov

Požiadajte kaderníka, aby vám urobil nový účes, po ktorom budú vaše vlasy pôsobiť objemnejšie a plnšie. Nezabúdajte, že padanie vlasov po pôrode je iba dočasné. A môžete sa vrátiť k pôvodnému účesu, keď sa vlasy spamätajú.

  • pri dlhších vlasoch je padanie oveľa viditeľnejšie

Sledujte si stravovanie a jedálniček

Vaše stravovanie má vplyv aj na zdravie vlasov. Konzumovaním určitých potravín si môžete zabezpečiť zdravé vlasy. Odsledujte si, či máte v strave zahrnuté nasledovné vitamíny a minerály:

  • Proteíny. Vlasy sú tvorené proteínmi. Ak získate dostatočné množstvo proteínov prostredníctvom stravy, budú vaše vlasy pevné a silné.
  • Železo. Ak jete mäso, skúste chudé mäso, ktoré je zdravým zdrojom železa. Vegetariánskym zdrojom železa môžu byť sójové bôby, šošovica a špenát.
  • Flavonoidy a antioxidanty. Ovocie a zelenina môže obsahovať ako flavonoidy, tak antioxidanty, ktoré pomáhajú s údržbou vlasových folikulov.

Začnite užívať výživové doplnky

Niektoré doplnky sú určené pre zachovanie zdravých a silných vlasov. Pokým čakáte, kým sa vám hormóny vrátia do normálu, môžete si ošetrovať vlasy určitými výživovými doplnkami stravy.

  • skúste vitamíny B, C, E a zinok
  • existujú dôkazy, že užívanie biotínu v orálnej forme, užívanie zinku a lokálna aplikácia krémov s obsahom klobetasol propionát, môžu pomôcť s padaním vlasov
  • niektoré formy padania vlasov môžu byť liečené levanduľovým olejom zmiešaným s olejmi z tymiánu, rozmarínu a cédrového dreva

Zvážte používanie hormonálnej antikoncepcie

Po tehotenstve sú vaše hladiny estrogénov nižšie ako normálne. Hormonálna antikoncepcia môže pomôcť zvýšiť hladiny estrogénov, čo môže následne pomôcť upraviť padanie vlasov po pôrode.

  • Po pôrode musíte počkať minimálne štyri týždne, než začnete užívať akúkoľvek hormonálnu antikoncepciu. Ak by ste začali príliš skoro, riskovali by ste vznik krvných zrazenín.
  • Ak kojíte, mali by ste počkať, pokým sa vám tvorba mlieka neustáli, pretože antikoncepcia ju môže narušiť.
Máte otázku týkajúcu sa tejto témy? Pýtajte sa


Zatiaľ bez hodnotenia

Podporte eOtazky lajkom

Čítajte viac