Domov / / / Prírodné lieky na spanie, ktor...

Prírodné lieky na spanie, ktoré vám pomôžu so spánkom

Posledná úprava 06.02.2018

Spite dobre, spite lepšie

Ak spánok klesol na spodok vášho zoznamu úloh, nie ste sami. Aj keď je odporučené spať 7 až 9 hodín denne, ľudia spia priemerne iba 6 hodín a 40 minút. Aký je teda problém? Viniť môžete preplnený program a samozrejme, starosti so spánkom. Predtým než sa nahrniete do drogérie kúpiť si voľnopredajné lieky na spanie, skúste niektoré z týchto prírodných prostriedkov. „Prírodné lieky na spanie sú bezpečnejšie a majú menej vedľajších účinkov ako voľnopredajné lieky.“ Vraví expert v oblasti chronického únavového syndrómu, fibromyalgie, spánku a bolesti. Mnohé z týchto prostriedkov vám nielenže pomôžu zaspať a dopriať si príjemný spánok, ale taktiež podporujú svalovú relaxáciu.

Horčík a vápnik

Horčíka vápnik sú obe podporovatelia spánku a ak sú užívané spoločne, majú ešte väčší účinok. Vďaka užívaniu horčíka znížite riziko srdcových chorôb, ktoré vám môžu hroziť pri užívaní samotného vápnika. Užívajte 200 miligramov horčíka – pri prípadnej hnačke znížte dávku – a 600 miligramov vápnika každý večer.

Divoký šalát

Ak ste už trpeli úzkosťou, bolesťami hlavy, bolesťami kĺbov či svalov, s divokým šalátom ste sa už pravdepodobne stretli. Divoký šalát má taktiež upokojúce účinky a pomáha pri úzkosti – môže dokonca potlačiť syndróm nepokojných nôh. Pri užívaní divokého šalátu ako výživového doplnku, užite pred spánkom 30 až 120 miligramov.

Chmeľ

Milovníci piva nepochybne poznajú upokojujúce účinky chmeľu, samičích kvetov využívaných pri výrobe piva. Pre účely spánku je chmeľový extrakt využívaný ako mierne sedatívum na úzkosť a nespavosť. Užívajte 30 až 120 miligramov predtým než sa uložíte do postele.

Aromaterapia

Trikom v aromaterapii je levanduľa, ktorá podľa štúdií podporuje spánok. Ide o lacnú, netoxickú cestu ako upadnúť do príjemného spánku. Zadovážte si sprej s pravými levanduľami a nastriekajte si ním vankúš, predtým než pôjdete spať. Skúsiť môžete taktiež vankúš naplnený levanduľami.

Melatonín

Melatonín je hormón, ktorý kontroluje spánok, takže niet divu, že prirodzene indukuje spánok. Aj napriek tomu, že niektorí experti odporúčajú užívanie vyšších dávok, štúdie dokázali,že užívanie nižších dávok je viac účinnejšie. Existujú taktiež obavy, že príliš vysoké dávky pôsobia toxicky a taktiež môžu zvýšiť riziko depresií a neplodnosti. Užívajte 0.3 až 0.5 miligramov pred spaním.

Joga alebo meditácia

Uprednostnite jemnú jogu alebo strečing pred energetickým výkonom a ashtanga jogou, ktoré vás nabudia energiou. Skúste v posteli jednoduché cviky jogy nasledované jednoduchou meditáciou. Zatvorte oči a po dobu 5 až 10 minút vnímajte iba vaše dýchanie.

L-theanín

Táto aminokyselina pochádza zo zeleného čaju a napomáha nielen k istej ostražitosti počas dňa, ale taktiež k hlbšiemu spánku počas noci. Avšak zelený čaj neobsahuje dostatok L-theanínu nato, aby posilnil vaše REM spánkové cykly. Okrem toho by ste sa pravdepodobne zobudili nato, že potrebujete ísť na toaletu. Namiesto toho sa obráťte na značky, ktoré obsahujú čistý L-theanín. (Niektoré značky obsahujú neaktívne formy L-theanínu, ktoré bránia v jeho efektívnosti). Užívajte 200 miligramov pred spánkom.

Valeriána lekárska

Valeriána lekárska patrí medzi najpoužívanejšie prírodné lieky na spanie. Mnohé štúdie dokázali, že valeriána podporuje hlboký spánok, rýchlosť zaspávania a celkovú kvalitu spánku. Najúčinnejšia je vtedy, ak sa používa dlhodobo. Musíme vás však varovať, že na 10% ľudí, ktorí využívali valeriánu lekársku, mala nabudzujúce účinky, ktoré vás naopak môžu udržovať hore. Ak je to práve váš prípad, užívajte valeriánu počas dňa. Inak užívajte 200 až 800 miligramov pred spánkom.

Máte otázku týkajúcu sa tejto témy? Pýtajte sa


Zatiaľ bez hodnotenia

Podporte eOtazky lajkom

Doporučené produkty

Čítajte viac

Blízke témy