Domov / / 7 najlepších minerálov a vitam...

7 najlepších minerálov a vitamínov na suchú pokožku na tvári a na tele

Posledná úprava 11.01.2017

Koža je najväčší orgán ľudského tela, ktorý chráni vnútorné orgány pred chorobami a toxínmi. Avšak z neznámych dôvodov vaša pokožka môže byť suchá a môže tak ovplyvniť váš vzhľad aj zdravie. V skutočnosti existuje mnoho činiteľov, ktoré spôsobujú suchú pleť. Medzi tieto činitele patria nesprávna hygiena, vystavovanie sa slnku, problémy so štítnou žľazou, dehydratácia, suché podnebie, chemikálie, cukrovka, alkohol, kofeín a rôzne kožné problémy. Suchá pleť vám zníži sebavedomie a vašu krásu, avšak netreba zúfať, pretože aj na tento problém existuje riešenie. Pokračujte v čítaní a dozviete sa, ktoré sú najlepšie minerály a vitamíny na suchú pokožku na tvári a na tele, ktorú môžete mať počas zimy. Dúfame, že vám pomôžu a tento článok vám poskytne mnoho využiteľných informácii o mineráloch, vitamínoch a taktiež o jedlách, ktoré by ste mali jesť každý deň, ak sa chcete vyhnúť užívaniu doplnkov výživy.

1) Zinok

Ako vitamín A, tak aj zinok je jedným z najdôležitejších minerálov pre suchú pleť, pretože je nevyhnutnou súčasťou fyziologických funkcií vrátane štruktúry enzýmov, bielkovín a génovej regulácie. Tento minerál hrá dôležitú rolu v podpore imunitného systému, hojení rán a syntetizácii bielkovín. Zinok prispieva k stavbe bielkovín, buniek, hojeniu rán a taktiež bojuje proti škodlivým účinkom UV žiarenia a zápalom. Užívaním zinku nielenže zmiernite závažnosť suchej pleti, ale taktiež zinok pomáha zmierniť príznaky akné a podporiť zdravie pleti. Môžete si prečítať aj o tom, ako súvisí zinok s vypadávaním vlasov.

Riziká nedostatku zinku:

  • Zvýšený výskyt strií, psoriáza, dermatitída, vredy, akné atď.
  • Zvýšený výskyt škvŕn na tvári
  • Znížená pružnosť a flexibilita pleti
  • Znížený apetít
  • Nedostatok zinku sa taktiež spája s bulímiou a anorexiou

2) Vitamín C

Pre reguláciu bielkoviny kolagén je potrebný vitamín C, ktorý je jedným z najúčinnejších, pokiaľ ide o vitamíny na suchú pleť. Vitamín C dokáže podporiť zdravie pleti, zlepšiť vzhľad pleti, zmierniť vrásky, predísť nežiadúcim účinkom UV žiarenia, zmierniť suchú pleť, zlepšiť hojenie rán a redukovať jazvy. Okrem toho vitamín C zmierňuje starnutie pleti a stimuluje produkciu kolagénu.

Riziká nedostatku vitamínu C:

  • Nedostatok vitamínu C vedie k šupinatej, zvráskavenej a suchej pleti
  • Spôsobuje folikulárnu hyperkeratózu (Hyperkeratosis pillaris)
  • Spôsobuje depresie
  • Spôsobuje zmeny nálad
  • Spomaľuje proces hojenia rán
  • Spôsobuje bolesť kĺbov
  • Spôsobuje anémiu
  • Spôsobuje zápal a krvácanie ďasien
  • Spôsobuje pomalší rast vlasov
  • Spôsobuje nemožnosť obnoviť tkanivá v koži, kostiach, chrupavke, šľachách, väzoch, zuboch a v cievach

Zdroje bohaté na vitamín C:

Zvýšiť príjem vitamínu C môžete vďaka jedlám ako je petržlen, bazalka, tymian, pažítka, koriander , jahody, citrusové ovocie, kivi, ružičkový kel, brokolica, tmavá listová zelenina, guava a paprika. Pre zvýšenie príjmu vitamínu C pomocou jedla je ich konzumácia najlepšia v surovej forme.

3) Vitamíny na suchú pleť počas zimy – vitamín A

Vitamín A nie je iba dôležitým vitamínom pre naše zdravie ale taktiež aj pre starostlivosť o pleť, obzvlášť suchú pleť. Dokáže výborne bojovať proti starnutiu pleti a suchej pleti. Ak chcete predísť pigmentácii, vráskam a zmierniť suchú pleť, mali by ste do každodenného jedálnička zahrnúť viac vitamínu A. Ak budete užívať dostatok vitamínu A, vaša pleť bude postupne jemnejšia a zdravšia.

Riziká nedostatku vitamínu A:

  • Nedostatok vitamínu A spôsobuje šupinatú a keratinizovanú pleť
  • Spôsobuje suchú a drsnú pokožku
  • Spôsobuje folikulárnu hyperkeratózu
  • Spôsobuje tmavnutie pleti
  • Spôsobuje bolesť brucha, kostí a svalov
  • Prispieva k popáleninám, úpalom, ranám, oparom, psoriáze, ekzémom, akné atď.

Výborným zdrojom vitamínu A je ananásový melón, mrkva, pomaranč, listová zelenina, vajíčka, syr, nízkotučné mlieko, tekvica atď.

4) Vitamíny na suchú pleť počas zimy – vitamín B komplexu

Ak túžite po zdravej pleti, obzvlášť po zbavení sa suchej pleti, mali by ste do vášho každodenného jedálnička zahrnúť vitamín B pretože práve vitamín B je skvelý v boji proti suchej pleti. Vitamíny B sú esenciálne pre vaše celkové zdravie vrátane zdravia pleti. Napríklad vitamín B1 dokáže podporiť cirkuláciu krvi, zatiaľ čo vitamín B3 dokáže predísť akné. Vitamín B6 dokáže stimulovať produkciu enzýmov, podporiť metabolizmus a podporiť transport kyslíka.

Riziká nedostatku vitamínu B:

  • Nedostatok vitamínu B12 spôsobuje starnutie a vedie k anémii
  • Nedostatok vitamínu B6 spôsobuje vyrážky, popraskanú kožu, depresie, zmätenosť a anémiu
  • Ak trpíte nedostatkom vitamínu B1 a vitamínu B2, máte väčšie riziko výskytu depresie a popraskanej kože
  • Ak zase trpíte nedostatkom vitamínu B9, hrozí vám riziko anémie a hnačky

Výborné zdroje vitamínov B:

  • Vitamín B môžete nájsť v hrozienkach, orechoch, žĺtkoch, v celozrnných výrobkoch a v cereáliách
  • Vitamín B3 sa vyskytuje v mrkve, brokolici, paradajkách atď.
  • Vitamín B9 sa vyskytuje v ovocí, obilninách a v mäse
  • Vitamín B2 sa vyskytuje v tmavej listovej zelenine, vajíčkach a v mlieku
  • Vitamín B6 v necitrusovom ovocí, zemiakoch, pečeni, v hydine a rybách
  • Vitamín B12 v mliečnych výrobkoch, mäse, zelenine a pod.

5) Vitamíny pre suchú pokožku na tvári a tele počas zimy – vitamín E

Vitamín E je pravdepodobne jedným z najdôležitejších vitamín pre suchú pleť. Dôvodom je, že vitamín E je skvelým antioxidantom, ktorý dokáže eliminovať voľné radikály v tele. Voľné radikály môžu byť spôsobené vystavením sa slnku, znečistením a fajčením a sú faktorom, ktorý spôsobuje starnutie pleti. Z toho teda môžeme vyvodiť, že vitamín E je veľmi dôležitým vitamínom pre naše zdravie a pleť. Okrem toho vitamín E pozitívne vplýva na vlasy, dokáže redukovať strie, vrásky a starecké škvrny. Pri užívaní vitamínu E bude vaša pleť žiarivá a jemná počas každého dňa.

Riziká nedostatku vitamínu E:

  • Vaše vlasy a pleť budú suchšie
  • Hrozí vám väčšie riziko mdlôb a kŕčov
  • Na vašej pleti sa objavia starecké škvrny
  • Znižuje sexuálnu túžbu

Výborné zdroje vitamínu E:

Pre zvýšenie príjmu vitamínu E by ste mali konzumovať tofu, špenát, orechy, slnečnicové semená, avokádo, mäkkýše, ryby, rastlinné oleje, brokolicu, tekvicu, dyňu, arašidy, pšeničné klíčky, listovú zeleninu a pod.

6) Vitamín K

Tak ako iné vitamíny pre suchú pleť, aj vitamín K je faktorom, ktorý dokáže zmierniť tmavé kruhy pod očami, tak ako aj zmierniť suchú pokožku. Vedeli ste, že vitamín K hrá v našom tele dôležitú úlohu? Tento vitamín prispieva k prevencii zrážania krvi, slabých kostí, zmierňuje svrbenie a eliminuje popraskané žilky, jazvy, strie, popáleniny a škrabance.

Riziká nedostatku vitamínu K:

  • Nedostatok vitamínu K spôsobuje krvácanie, oneskorené zrážanie krvi
  • Vaše kosti budú slabšie
  • Budete mať väčšie riziko vzniku osteoporózy a slabých kostí

Výborné zdroje vitamínu K:

Pre zvýšenie príjmu vitamínu K môžete konzumovať sušenú bazalku, zelenú listovú zeleninu ako je varený kel, šalátovú zeleninu ako je cibuľová vňať, jarnú cibuľku, zeleninu ako je ružičkový kel, koreniny, chili, ibištek jedlý, pór, fenikel, asparágus, nakladanú zeleninu, varené sójové bôby, olivový olej, sušené ovocie ako sú slivky a tak ďalej. Vitamín K môžete nájsť v mnohých jedlách a preto by ste to mali využiť a konzumovať tieto jedlá namiesto užívania výživových doplnkov. Pred užívaním doplnkov výživy sa poraďte s lekárom.

7) Vitamíny na suchú pleť počas zimy – vitamín D

Vitamín D je dobre známy pre jeho schopnosť liečiť krivicu, podporovať kosti, liečiť bolesť kostí, úbytok kostnej hmoty a pre schopnosť predísť nedostatku vápnika a zlyhaniu obličiek. Vitamín D je taktiež nápomocný pri liečení ciev, pri vysokom krvnom tlaku, vysokom cholesterole, obezite, pri oslabení svalov, vitiligo, psoriáze, lupuse a pri aktinickej keratóze. Tento vitamín taktiež hydratuje vašu pleť a je zodpovedný za správne fungovanie tkanív. Vitamín D a pleť sú úzko prepojené, pretože máte väčšiu šancu, že sa u vás vyskytne nejaké ochorenie práve kvôli nedostatku vitamínu D.

Riziká nedostatku vitamínu D:

  • Hrozí vám väčšie riziko srdcovo- cievneho ochorenia
  • Deťom hrozí astma
  • Predstavuje väčšie riziko rakoviny kože
  • Spôsobuje oslabenie kostí
  • Spôsobuje oslabený imunitný systém
  • Spôsobuje väčšie riziko starnutia pleti

Výborné zdroje vitamínu D:

Pre zvýšenie príjmu vitamínu D sa odporúča dopriať pleti viac slnka a zahrnúť vitamín D do vášho každodenného jedálnička prostredníctvom konzumácie oleja z treščej pečene, tuniaka, sardiniek, vajíčok, mlieka, pomarančového džúsu, ovsenej kaše, syru, vaječného likéru, margarínu, cereálií, mandľového mlieka a podobne.

Preto je vitamín D jedným z najlepších minerálov pre suchú pleť.

Máte otázku týkajúcu sa tejto témy? Pýtajte sa


Zatiaľ bez hodnotenia

Podporte eOtazky lajkom

Doporučené produkty

Čítajte viac