Domov / / Čo sa vám môže stať, ak zjete...

Čo sa vám môže stať, ak zjete banán s tmavými škvrnami

Posledná úprava 13.09.2016

Milovníci zdravej výživy nedopustia na banány a ich zdravotné prínosy. Môžete si ich pridať do vášho smoothie, proteínového nápoja alebo si jeden môžete jednoducho dať, aby ste potlačili neznesiteľný pocit hladu. Napriek tomu sa bežne zbavujeme banánov, ktoré sú už príliš fľakaté. Avšak nedávny výskum v Japonsku ukázal neskutočné benefity práve tých fľakatých banánov, ktoré väčšinou skončia v odpadkoch. Pozrite sa na ne:

1) Väčšia ochrana proti rakovine

Vedci zistili, že fľakaté banány obsahujú zložku zvanú tumor nekrotizujúci faktor (TNF), ktorý ničí rakovinové nádory. Preto konzumácia takýchto fľakatých banánov môže pomôcť v prevencii rakoviny.

2) Zbaví vás pálenia záhy

Banány sú skvelými prírodnými antacidami, ktoré pomáhajú so zažívacími ťažkosťami. Sú ľahko stráviteľné, a tak neprispievajú k ďalším žalúdočným nepríjemnostiam. Namiesto toho po konzumácii banánu žalúdočné ťažkosti ľahko zmiznú. Takže nabudúce namiesto tabletky na trávenie a pálenie záhy, siahnite pre okamžitú úľavu po banáne.

3) Váš krvný tlak sa upraví

Na udržanie optimálneho krvného tlaku potrebujete mať v krvi istú dávku draslíka, a to môžete dosiahnuť konzumáciou banánov s tmavými bodkami. Fľakaté banány sú bohatým zdrojom draslíka a majú nízky obsah sodíka, ktorý môže spôsobiť výkyvy v hladine krvného tlaku.

4) Menej stresu

Banány obsahujú aminokyselinu tryptofán. Vaše telo využíva túto aminokyselinu v produkcii serotonínu, neurotransmiteru, ktorý je úzko spojený so stavom mysle, tak ako aj so spánkom. Preto sú banány známe tým, že vám pomôžu dosiahnuť pocit pokoja a dobrý spánok.

5) Uľaví od zápchy

Fakt, že banány pomáhajú uľaviť od zápchy je všeobecne známy. Vďaka svojmu obsahu vlákniny pomáhajú pri obnove funkcii čriev a pravidelnej stolici. Preto nabudúce, ak budete mať nejaké žalúdočné alebo črevné problémy, vyskúšajte domáci liek v podobe banánu.

6) Okamžitá dávka energie

Banány majú vysokú kalorickú hodnotu, čo ich robí okamžitým zdrojom energie. Ak budete potrebovať malé posilnenie, banán je skvelým riešením. Draslík prítomný v banáne predchádza svalovým kŕčom a ostatné minerály a živiny obsiahnuté v banáne predlžujú fyzickú vytrvalosť. Nerobíme si žarty – je to dokázaný fakt.

7) Ľahšie si poradíte s vredmi

Vredy sú ochorením, ktoré sprevádzajú bolesti v oblasti žalúdka a prísne obmedzenia v diéte. Tieto obmedzenia sú naozaj potrebné, pretože koreniny a mnoho iných potravín dokážu váš stav zhoršiť a spôsobiť ďalšie problémy. Avšak banány majú jemnú štruktúru, pre ktorú ľahko prechádzajú vaším zažívacím traktom a poskytnú vám potrebnú výživu.

8) Porazíte anémiu

Banány sú bohatým zdrojom na železo. Železo je jednou z hlavných zložiek červených krviniek, ktoré sú zodpovedné za prenos živín a kyslíka vo vašom tele. Banány dopĺňajú dávku železa, ktorú vaše telo potrebuje, a tým znižujú výskyt anémie, ktorá sa prejavuje nízkou hladinou železa a nedostatkom červených krviniek.

9) Uľaví od menštruačných bolestí

Draslík prítomný v banánoch s tmavými bodkami pomáha zmierniť svalové kŕče spôsobené menštruačným cyklom. Banány sú taktiež bohatým zdrojom na vitamín B6, ktorý vás zbavuje rizika nadúvania a zadržiavania vody v tele počas vašej periódy.

Banány sú skvelým doplnkom vašej stravy. Uistite sa, že ich konzumujete vtedy, keď sa začnú objavovať tmavé bodkynečakajte, kým budú úplne čierne. Banány sú v takomto stave zbavené prospešných antioxidantov ainých živín. Perfektne dozreté (a mierne fľakaté) banány sú ľahšie stráviteľné a poskytujú vášmu telu mnoho zdravotných prínosov. Dajte si preto každý deň banán pre lepší a zdravší život!

Máte otázku týkajúcu sa tejto témy? Pýtajte sa


Zatiaľ bez hodnotenia

Podporte eOtazky lajkom

Čítajte viac