6 maškŕt, ktoré vás ochránia pred vráskami

Posledná úprava 08.01.2021

Tieto potraviny môžete bežne nájsť v obchodoch. Stačí ak ich pre zdravšiu pleť pridáte do jedálnička. Pretože aj to čo jete a dávate do svojho tela vám môže poskytnúť podporu proti starnutiu, ktorú hľadáte.

Tu je 6 chutných jedál, ktoré vám pomôžu ochrániť pleť pred vráskami.

Čučoriedky

Čučoriedky sú skvelé na prevenciu pred dlhodobým poškodením buniek kože a to vďaka obrovskej sile antioxidantov, ktoré sú v nich obsiahnuté. Antioxidanty bojujú proti voľným radikálom a chránia tak vašu pokožku pred okolitými agresormi. Konzumácia potravín bohatých na antioxidanty je jedna z najjednoduchších, najprirodzenejších vecí, ktoré môžete urobiť, keď chcete zlepšiť svoje zdravie a krásu. Hoďte hrsť čučoriedok do vašej rannej ovsenej kaše alebo cereálií, alebo si jednoducho zabaľte pár čučoriedok so sebou do práce ako chutnú desiatu.

Čokoládové mlieko

Zlepšite zdravie svojej pokožky pitím mliečnych nápojov z horkej čokolády, bohatých na flavonoidy. Zvýšite prietok krvi v tkanive pokožky, zlepšíte hydratáciu pokožky a zmiernite hrubosť a drsnosť pokožky. Skvelou správou je, že takéto čokoládové nápoje si dnes môžete kúpiť skoro v každom obchode.

Kiwi, guava a jahody

Zabráňte vráskam a stimulujte kolagén konzumáciou vitamínom C nabitými jahodami, guavou alebo kiwi. Vitamín C je skvelý nielen na prechladnutie či chrípku. Vitamín C taktiež redukuje zápaly a pomáha minimalizovať opuchy pod očami. Pretože kiwi sú taktiež jedny z najbohatších potravín na vitamín C na svete, pomáhajú neutralizovať voľné radikály, ktoré spôsobujú poškodenie buniek, čo môže viesť k zápalu, rakovine a srdcovým chorobám.

Ustrice

Tieto malé lepkavé stvorenia sú preplnené zinkom – hlavným hráčom v náprave pokožky, ktorý pomáha tvoriť kolagén, poskytujúci štruktúrnu podporu v pokožke. Zinok má taktiež vlastnosti ako je nemalý obsah antioxidantov, ktoré ako sa ukázalo, sú ochranné živiny na bunkovej úrovni. Zinok tiež pomáha udržiavať nechty silné, pokožku a vlasy zdravé a pomáha chrániť vaše oči pred problémami so zrakom. Aké všestranné, však?

Ak nemáte radi ustrice, môžete nájsť zinok aj v červenom mäse a hydine, fazuli, orieškoch, určitých typoch morských jedál (ako sú kraby a homáre),v celozrnných potravinách, cereáliách a mliečnych produktoch. Aj keď najlepším zdrojom zinku sú stále ustrice.

Paradajková omáčka

Zabráňte poškodeniu vašej pokožky od slnka jedením paradajok plných lykopénu. Varenie paradajok dokonca zvyšuje schopnosť tela absorbovať lykopén. Ostatné potraviny, ktoré majú podobnú úlohu sú sladké zemiaky, špenát a ovocie ako červený melón, žltý melón a mango. Rovnako ako paradajky, aj tieto potraviny obsahujú karotenoidy, ktoré chránia pokožku pred slnečným spálením, takže je dobré ich mať doma vždy po ruke. Tip sa skvelý obed: paradajková polievka.

Losos

Omega-3 mastné kyseliny sú dôležitou zložkou potravy, nielen v boji proti vráskam. Udržujte vašu pokožku jemnú a vláčnu, pridaním lososa bohatého na omega-3 mastné kyseliny do jedálnička.

Máte otázku týkajúcu sa tejto témy? Pýtajte sa



Podporte eOtazky lajkom

Čítajte viac