Domov / / / 5 najefektívnejších bylín na d...

5 najefektívnejších bylín na dobrý spánok a relaxáciu

Posledná úprava 06.09.2016

Výskumný priemysel, ktorý sa zaoberá nespavosťou má vplyv po celom svete, avšak aj tie najefektívnejšie lieky majú svoje nevýhody: vedľajšie účinky, obmedzený prístup či príliš vysoké ceny. To je dôvod, prečo sa čoraz viac ľudí pri liečbe nespavosti obracia na byliny a prírodné lieky na spanie, ktoré boli bylinkármi a prírodnými liečiteľmi v porovnaní so štandardným 6-mesačným farmaceutickým testovaním, testované po stovky rokov.

Ľudová medicína bola v Európe kvôli silám rímskej kultúry potlačená a mnoho bylinkárov a zberateľov liečivých byliniek bolo upálených pre ich zvláštne poznatky z prírodného sveta.

K útlaku došlo najmä kvôli bylinkárkam, ktoré propagovali bezpečné a efektívne bylinné antikoncepcie, dokázali zmeniť stav vedomia a odhalili šamanské praktiky. Západná kultúra tieto liečebné praktiky a znalosti o bylinkách potlačila do úzadia.

Znalosť bylín je dvojnásobne tabuizovaná

Toto staré náboženské tabu ľudovej medicíny sa prenieslo až do začiatku 20. storočia, keď štúdie bylín boli nadobro zrušené a nahradené výnosnejšími chemickými metódami syntetizácie.

Takže máme dvojnásobné tabu študovania bylín: staroveká náboženská doktrína kombinovaná komerčnými vedeckými záujmami.

To však samozrejme nezastavilo moderný farmaceutický priemysel v tom, aby si ukoristil domorodé znalosti bylín. Avšak, obmedzilo to možnosti verejného financovania súčasných štúdií o účinnosti mnohých účinných bylín a rastlinných liekov.

Poznámka na okraj: Byliny nemusia byť vždy bezpečné. Niektoré byliny môžu v skutočnosti neutralizovať iné predpísané lieky alebo môžu byť nebezpečné v kombinácii s alkoholom, sedatívami alebo antidepresívami.

Ak si nie ste istí, obráťte sa na svojho lekára a pred užívaním akéhokoľvek bylinného lieku si zistite čo najviac informácii. Tu sú tie najbežnejšie prírodné lieky na spanie:

Valeriána lekárska

Koreň valeriány lekárskej má dlhú históriu používania ako mierne sedatívum. Užívaná ako doplnok stravy znižuje čas zaspávania a v kombinácii s chmeľom má klinicky dokázané účinky na nespavosť. Často sa taktiež používa v kombinácii s pieporom opojným, avšak pri tejto kombinácii si dávajte pozor, ak máte problémy s pečeňou či obličkami.

Podľa mnohých štúdií, valeriána užívaná samostatne nie je pri dlhodobej nespavosti efektívna. Avšak, problémy so spánkom, ktoré pretrvávajú dlhšie ako 2 týždne si vyžadujú väčšiu lekársku pomoc ako vám môže poskytnúť bylinná liečba.

Medovka lekárska

Medovka lekárska sa v európskej ľudovej medicíne používa pre svoje relaxačné účinky už od stredoveku. Má čistú, osviežujúcu citrusovú vôňu, môžete ju užívať vo forme čaju alebo ako výživový doplnok stravy. Účinky medovky nie sú iba placebo efektom. Výskum vykonaný v roku 2003 zistil, že medovka lekárska nepriamo podporuje spánok tým, že zlepšuje náladu a vyvoláva duševný pokoj. Môžeme ju taktiež nazvať nootropikom alebo prípravkom na mozgovú činnosť, keďže dokáže zlepšiť kognitívne funkcie.

Mučenka

Mnoho európskych bylinných liekov obsahuje mučenku aj keď táto bylina pochádza z tropických oblastí Ameriky, kde sa podľa denníkov dobyvateľov zo 16. storočia široko využívala Aztékmi.

Listy a kvety majú jemnú chuť a majú zmierňovať úzkosť a nespavosť. Aj keď bolo vykonaných iba zopár výskumov, v Nemecku je uznaná ako bylinné sedatívum. Podľa encyklopédie alternatívnej medicíny, aktívnymi látkami mučenky môžu byť harmín a harmalín, preto sa neodporúča užívať mučenku ak užívate IMAO antidepresíva, keďže môže dôjsť k sedatívnym účinkom.

Harmanček pravý

Harmanček sa môže pokladať za najuznávanejšieho pomocníka pri spánku, avšak mnoho klinických štúdií ukázalo, že bylina nemá u ľudí trpiacich chronickou nespavosťou žiaden účinok. Je harmanček pre svoju chutnú vôňu placebom? Pravdepodobne nie. Harmanček dokáže zvýšením mentálneho pokoja nepriamo podporiť spánok.

Nedávny výskum ukázal, že harmanček významne zmierňuje príznaky generalizovanej úzkostnej poruchy. V tomto výskume bolo taktiež vykonané testovanie aktívnych ingrediencií a placeba piluliek s vôňou harmančeku.

Takže sa zásobte harmančekom, ak ste to ešte neurobili. Mimochodom, existuje mnoho druhov harmančeku: uistite sa, že si zadovážite rumanček kamilkový.

Piepor opojný

Naše znalosti o piepore pochádzajú z domorodých kultúr zo západného Pacifiku, ktoré po stáročia používali korene tohto kríku do opojných nápojov. Ako mnohé byliny používané na spánok, piepor technicky nie je sedatívum a taktiež mal pri liečbe nespavosti rôzne účinky. Mnoho klinických zdrojov tvrdí, že piepor účinný nie je, hoci je stále klasifikovaný ako hypnotikum.

Tak ako harmanček a medovka aj piepor dokáže podporiť spánok zmiernením úzkosti. Podľa národného inštitútu zdravia piepor opojný môže byť rovnako účinný ako valium.

Dávajte si však pozor, pri užívaní pieporu opojného boli spozorované problémy s pečeňou. Nevieme potvrdiť, či príčina týchto vedľajších účinkov bolo predávkovanie alebo kontaminanty z iných zdrojov. Neužívajte však piepor opojný, ak máte problémy s pečeňou alebo užívate lieky na liečbu pečene.

Máte otázku týkajúcu sa tejto témy? Pýtajte sa


Zatiaľ bez hodnotenia

Podporte eOtazky lajkom

Čítajte viac

Blízke témy