Domov / / / Ako detoxikovať zdravo

Ako detoxikovať zdravo

Posledná úprava 12.12.2017

Ak uvažujete nad začatím detoxikačnej diéty, prečítajte si tipy na očistu zdravým spôsobom.

Detoxikačná diéta je plán, ktorý si kladie za cieľ zlepšiť prirodzené procesy vášho tela pomocou zmeny jedla, ktoré konzumujete. Nie je vedecky dokázané, že tieto diéty sú účinné. Odborníci na prírodnú medicínu ich však odporúčajú na liečbu radu príznakov od únavy po bolesti hlavy. V súvislosti s detoxikačnou diétou sa toxínami myslia látky, ktorých sme prijali príliš veľa. Čokoľvek, čoho máme v tele veľa sa môže stať toxickým.

Detoxikačné diéty a chudnutie

Ak máte v úmysle použiť detox na schudnutie, premyslite si to ešte. Detoxikačná diéta nie je určená na dosiahnutie úbytku hmotnosti. Drastické obmedzenie príjmu kalórií môže byť dokonca veľmi škodlivé. Keď neprijímate prirodzené množstvo kalórií, tukov, sacharidov a bielkovín, metabolizmus vášho tela to berie ako znamenie, že tieto látky prirodzene nedostáva. Začína ich teda ukladať, nie odbúravať, takže by ste nakoniec mohli skončiť ešte v horšom stave, než na začiatku. Dávajte si pozor na každý diétny plán, ktorý odporúča očistiť si telo tým, že prestanete jesť.

Ako začať zdravý detox

Najlepší spôsob, ako začať detox je navštíviť svojho lekára a konzultovať s ním svoj plán a akékoľvek príznaky, ktorými trpíte. Môžete si myslieť, že vašim problémom sú toxíny, keď nimi je v skutočnosti niečo oveľa závažnejšie. Je dôležité aby vašu situáciu zhodnotil lekár. Váš lekár alebo naturopath vám tiež môže tiež odporučiť potraviny a zmeny životného štýlu, ktoré sú pre vás najzdravšie.

Keď budete pripravení začať váš zdravý detox, zvážte tieto zmeny stravovania a životného štýlu:

Nahraďte spracované potraviny celými

Odborníci vo všeobecnosti odporúčajú, aby ste zo svojho jedálnička vylúčili spracované potraviny. Patria medzi ne napríklad pečivo z obchodu, jedlá, ktoré len ohrejete v mikrovlnnej rúre a sladkosti - mnoho spracovaných potravín, ktoré nájdete na stredných policiach v supermarkete. Namiesto spoliehania sa na tieto jedlá sa zásobte celými potravinami ako je ovocie, zelenina, celozrnné výrobky, chudé mäso a ryby.

Zvýšte príjem vlákniny

Vláknina je naozaj dôležitá pretože pomáha pohybu čriev, ktoré odstraňujú odpad. Ak detoxikujete, ale neodstraňujete odpad, vytvárate vo vašom systéme iba viac problémov. Existujú dva druhy vlákniny, ktoré pomáhajú podporovať pravidelný pohyb čriev. Nerozpustná vláknina nachádzajúca sa v listovej zelenine ako je špenát a kel, pomáha rozhýbať črevá. Rozpustná vláknina, ktorá pochádza z potravín ako sú jablká, hrušky a fazuľa zvačší obsah odpadu v črevách.

Pite vodu

Zvýšenie príjmu vlákniny znamená, že budete tiež potrebovať zostať hydratovaný, aby boli vaše črevá pravidelne v pohybe. Neprežeňte to však - nadmerné pitie vody nie je zdravé. Ak chcete zistiť, koľko vody za deň potrebujete, vynásobte svoju hmotnosť v kilogramoch čslom 0,0325. Čístlo ktoré dostanete udáva množstvo vody v litroch, ktoré by ste mali vypiť. Napríklad žena s hmotnosťou 65kg by mala vypiť 2 litre vody denne.

Obmedzte príjem cukru

Cukor samotný by nemal byť považovaný za toxický. Každý sacharid, ktorý zjeme sa premení na jednoduchý cukor – tak ho potom môžeme stráviť. Počas detoxu sa však odporúča odstrániť zo stravy spracované sacahridy, pretože je to látka, ktorej máme sklon konzumovať príliš veľa. Môže sa zdať ťažké znížiť príjem sladkého, ale zvýšené množstvo celozrnných potravín, ovocia a zeleniny, ktoré budete konzumovať by malo pomôcť obmedziť vašu chuť na sladké.

Vypoťte sa

Koža je najväčším orgánom, ktorý máme, ale pri detoxoch sa na ňu často zabúda. Potenie však podporuje celkové zdravie. Pridate k svojmu detoxikačnému plánu aj cvičenie, ale choďte na to pomaly. Ak nie ste zvyknutí cvičiť, skúste do svojho plánu zahrnúť jeden deň fyzickej aktivity. Ak ste fanúšikom fitness, zahrňte do svojho cvičebného plánu cvičenia, pri ktorých sa vypotíte.

Vydržte

Dĺžka detox sa líši v závislosti na individuálnych potrebách a prístupu tej-ktorej osoby. Zmeny vo svojom jedálničku a životnom štýle by ste sa mali pokúsiť udržať po dobu najmenej dvoch týždňov. Prvé dni sa u vás môžu objaviť nežiaduce účinky ako sú bolesti hlavy, podráždenosť, bolesť a únava. Keď však vydržíte zachovávať detoxikačný plán po dobu najmenej dvoch týždňov, dáte svojmu telu šancu sa prispôsobiť.

Máte otázku týkajúcu sa tejto témy? Pýtajte sa


Zatiaľ bez hodnotenia

Podporte eOtazky lajkom

Doporučené produkty

  • Detoxikácia organizmu tabletky

    Detoxikačná kúra Detox s obsahom probiotík a prebiotík je špeciálny kompletný detoxikačný program -veľmi účinný liek na detoxifikáciu tela, a prečistenie hrubého čreva.

Čítajte viac

Blízke témy