Domov / / 8 potravín pre skutočne peknú...

8 potravín pre skutočne peknú pokožku

Posledná úprava 12.02.2018

Získajte hladšiu pokožku

Chcete hladšiu, mlado vyzerajúcu pokožku? Pridajte do vášho jedálnička nižšie uvedené potraviny bohaté na antioxidanty. Štúdie ukázali, že vitamíny a minerály, ktoré obsahujú, dokážu všetko. Od urýchlenia výmeny buniek (aby sa zachovala zdravšia pokožka zvnútra), až po ochranu pokožky pred nebezpečnými slnečnými lúčmi. Tu je osem potravín nabitých živinami, ktoré dokážu bojovať so starnutím.

Červená paprika

Táto žiarivo sfarbená zelenina je liekom pre vašu pokožku. Pol pohára nakrájaných červených paprík vám dodá viac než 100% vašej dennej odporúčanej dávky vitamínu C, ktorý dokáže bojovať s vráskami. Vedci sledovali príjem vitamínu C u 4025 žien a zistili, že tie, ktoré skonzumovali viac vitamínu C, mali menej vrások a menej vysušenú pokožku.

Čučoriedky

Voľné radikály sú častice, ktoré môžu uškodiť kožným bunkám a zredukovať množstvo kolagénu, takže pleť sa stane náchylnejšou na vrásky. Poškodenie spôsobené voľnými radikálmi môžete vykompenzovať konzumáciou na antioxidanty bohatých čučoriedok. Zjedením pol pohára čučoriedok môžete zdvojnásobiť množstvo antioxidantov, ktoré bežne denne skonzumujete. Ak chcete spomaliť proces starnutia spôsobený voľnými radikálmi, mali by byť čučoriedky vašou prvou voľbou.

Losos

Losos je bohatý na anti-aging ingrediencie, vrátane omega-3 mastných kyselín. Omega-3 obsahuje kyselinu alfalinolénovú, ktorá zmierňuje vysušenie a udržiava pokožku jemnú, hladkú a pružnú. Mastné ryby, ako je losos, tiež tlmia zápaly a môžu pomôcť uľaviť pri chronických kožných problémoch, ako sú prudké vzplanutia psoriázy.

Avokádo

Získajte množstvo hydratujúceho vitamínu E, ktorý sa nachádza práve v tomto ovocí. Nielen, že vitamín E zlepšuje suchú pokožku, štúdie preukázali, že dokáže znížiť množstvo voľných radikálov a chrániť pred škodlivými UV lúčmi. Je to perfektné ospravedlnenie na to, aby ste si dali čipsy a guacamole.

Cibuľa

Cibuľa nie je len dochucovadlo, ktoré dodáva jedlu tú správnu chuť. Je tiež bohatá na kvercetín, teda antioxidant, ktorý nás chráni pred vráskami. Štúdie preukázali, že dokáže ochrániť pokožku pred škodlivými UVB lúčmi, takže nechajte túto zeleninu nenápadne vkĺznuť do polievky, hlavného jedla či do pizze.

Sladké zemiaky

Jedzte týchto obľúbencov pokožky celý rok! Sladké zemiaky sú plné betakaroténu, ktorý vytvára vitamín A. Vitamín A zvyšuje obnovu buniek a chráni integritu našej pokožky. V skutočnosti je pre zdravú pokožku tak dôležitý, že sa jeho deriváty nazývané retinoidy, pridávajú do mnohých produktov starostlivosti o pleť. Vypnutú pleť však môžete získať aj jednoduchým pridaním tejto sladkej, výdatnej zeleniny do vašej stravy.

Granátové jablko

Toto trpké ovocie je plné vitamínu C a obsahuje viac antioxidantov, než červené víno a zelený čaj. Vďaka nemu bude vaša pokožka žiariť a zostane bez vrások. Granátové jablko vraj dokonca znižuje riziko rakoviny kože.

Celozrnné výrobky

Pestrofarebné ovocie a zelenina nie sú jedinými potravinami, ktoré dopomôžu vašej pokožke k mladistvému vzhľadu. Celozrnné výrobky obsahujú polyfenoly a karotenoidy, ktoré bojujú s procesom starnutia. Ak zvolíte celozrnné cereálie, použijete sójové mlieko miesto kravského, môžete si (vďaka obsiahnutým izoflavónom) prirátať ďalšie body k dobru v boji so starnutím.

Máte otázku týkajúcu sa tejto témy? Pýtajte sa


8 potravín pre skutočne peknú pokožku Priemerné hodnotenie: 5 (2 hodnotení­)

Podporte eOtazky lajkom

Doporučené produkty

  • Kolagénové tabletky CollageniQ

    Tablety so 100% kolagénom dopĺňajú potrebné zásoby kolagénu do organizmu, čím podporujú zdravie a pružnosť pokožky, funkciu kĺbov a spojivového tkaniva. Pre mužov aj ženy, ktorí chcú spomaliť prejavy starnutia. Udržiava pokožku elastickú.

  • Tabletky s kyselinou hyalúronovou HyaluroniQ

    Kyselina hyaluronová v tabletkách napomáha udržiavať zdravú, hydratovanú a mlado vyzerajúcu pokožku. Pokožka s dostatočnou zásobou kyseliny hyaluronovej je elastická a menej náchylná na tvorbu vrások.

Čítajte viac