8 potravín pre skutočne peknú pokožku

Posledná úprava 12.05.2020

Získajte hladšiu pokožku

Chcete hladšiu, mlado vyzerajúcu pokožku? Pridajte do vášho jedálnička nižšie uvedené potraviny na pleť, ktoré sú bohaté na antioxidanty. Vitamíny a minerály, ktoré obsahujú, dokážu veľa. Od urýchlenia výmeny buniek (aby sa zachovala zdravšia pokožka zvnútra), až po ochranu pokožky pred nebezpečnými slnečnými lúčmi. Tu je osem potravín na pleť nabitých živinami, ktoré pomáhajú bojovať so starnutím.

Červená paprika

Táto žiarivo sfarbená zelenina je výborná pre vašu pokožku. Pol pohára nakrájaných červených paprík vám dodá viac než 100% vašej dennej odporúčanej dávky vitamínu C, ktorý dokáže bojovať s vráskami. Viac vitamínu C môže prispieť k menej vráskam a menej vysušenej pokožke.

Čučoriedky

Voľné radikály sú častice, ktoré môžu uškodiť kožným bunkám a zredukovať množstvo kolagénu, takže pleť sa stane náchylnejšou na vrásky. Poškodenie spôsobené voľnými radikálmi môžete pomôcť vykompenzovať konzumáciou na antioxidanty bohatých čučoriedok. Zjedením pol pohára čučoriedok môžete zdvojnásobiť množstvo antioxidantov, ktoré bežne denne skonzumujete. Ak chcete pomôcť spomaliť proces starnutia spôsobený voľnými radikálmi, mali by byť čučoriedky vašou prvou voľbou.

Losos

Losos je bohatý na anti-aging ingrediencie, vrátane omega-3 mastných kyselín. Omega-3 obsahuje kyselinu alfalinolénovú, ktorá môže zmierniť vysušenie a udržaťpokožku jemnú, hladkú a pružnú. Mastné ryby, ako je losos, tiež prispievajú k tlmeniu zápalov a môžu pomôcť uľaviť pri chronických kožných problémoch, ako sú prudké vzplanutia psoriázy.

Avokádo

Získajte množstvo hydratujúceho vitamínu E, ktorý sa nachádza práve v tomto ovocí. Nielen, že vitamín E pomáha zlepšiť suchú pokožku, tiež môže znížiť množstvo voľných radikálov a chrániť pred škodlivými UV lúčmi. Je to perfektné ospravedlnenie na to, aby ste si dali čipsy a guacamole.

Cibuľa

Cibuľa nie je len dochucovadlo, ktoré dodáva jedlu tú správnu chuť. Je tiež bohatá na kvercetín, teda antioxidant, ktorý nás môže chrániť pred vráskami. Údajne dokáže ochrániť pokožku pred škodlivými UVB lúčmi, takže nechajte túto zeleninu nenápadne vkĺznuť do polievky, hlavného jedla či do pizze.

Sladké zemiaky

Jedzte tieto potraviny na pleť po celý rok! Sladké zemiaky sú plné betakaroténu, ktorý vytvára vitamín A. Vitamín A zvyšuje obnovu buniek a chráni integritu našej pokožky. V skutočnosti je pre zdravú pokožku tak dôležitý, že sa jeho deriváty nazývané retinoidy, pridávajú do mnohých produktov starostlivosti o pleť. Pleti však môžete pomôcť aj jednoduchým pridaním tejto sladkej, výdatnej zeleniny do vašej stravy.

Granátové jablko

Toto trpké ovocie je plné vitamínu C a obsahuje viac antioxidantov, než červené víno a zelený čaj. Vďaka nemu môže vaša pokožka žiariť a zostať dlhšie bez vrások. Granátové jablko vraj dokonca znižuje riziko rakoviny kože.

Celozrnné výrobky

Pestrofarebné ovocie a zelenina nie sú jedinými potravinami - vitamínmi pre krásnu pleť, ktoré dopomôžu vašej pokožke k mladistvému vzhľadu. Celozrnné výrobky obsahujú polyfenoly a karotenoidy, ktoré môžu bojovať s procesom starnutia. Ak zvolíte celozrnné cereálie, použijete sójové mlieko miesto kravského, môžete si (vďaka obsiahnutým izoflavónom) prirátať ďalšie body k dobru v boji so starnutím.

Máte otázku týkajúcu sa tejto témy? Pýtajte sa



Podporte eOtazky lajkom

Čítajte viac