Domov / / Rýchle chudnutie: Ako to urobi...

Rýchle chudnutie: Ako to urobiť bezpečne

Posledná úprava 11.12.2017

Unavení z nárazových diét a diétnych výstrelkov? Postupujte podľa týchto zdravých tipov.

Snažíte sa schudnúť? Pravdepodobne chcete výsledky – a to rýchlo. Dovoľte nám, aby sme vám ušetrili trochu času: zabudnite na diétne výstrelky. Ich výsledky netrvajú. Okrem toho existujú zdravšie možnosti, s ktorými môžete začať ešte dnes! Za týždeň môžete doma pomocou zdravej stravy a dostatku cvičenia bezpečne zhodiť asi 1,5kg, hovoria odborníci.

Ako schudnúť rýchlo

Ak každý deň spálite o 500 kalórií viac, než prijímete, mali by ste zhodiť zhruba 0,5 – 1kg za týždeň. Ak chcete chudnúť rýchlejšie, musíte jesť menej a viac sa pohybovať. Napríklad, ak za deň prijmete 1050 až 1200 kalórií a budete hodinu cvičiť, môžete počas prvého týždňa zhodiť1,3 – 2,5 kg alebo i viac, ak vážite viac ako 115 kg. Je veľmi dôležité neznížiť príjem kalórií ešte viac – je to nebezpečné.

Obmedzenie príjmu soli a škrobu môžu tiež na začiatku znamenať väčšiu stratu váhy – zbavujete sa však väčšinou tekutín, nie tuku. "Keď znížite príjem sodíka a škrobu, znížite množstvo tekutiny a zadržiavania tekutín v tele, čo môže mať za následok stratu až 2,5 kg.

Diéty pre rýchle chudnutie

Odborníci odporúča jesť stravu s minimálnym množstvom škrobu, pridaného cukru a živočíšnych tukov z mäsa a mliečnych výrobkov. Pre rýchle chudnutie odporúčajú zamerať sa na ovocie, zeleninu, vaječné bielky, sójové výrobky, hydinové prsia bez kože, ryby, kôrovce, nízkotučné mliečne výrobky, a 95%-né chudé mäso. Tu sú ďalšie tipy:

  • Jedzte zeleninu ktorá vám pomôže cítiť sa sýty.
  • Pite veľa vody.
  • Odstráňte zo svojho domu nezdravé potraviny, ktoré sú pre vás príliš lákavé.
  • Zamestnajte sa - nejedzte len preto, že sa nudíte.
  • Jedzte len z taniera sediac pri stole. Nemaškrťte pred chladničkou.
  • Nevynechávajte jedlá.

Veďte si potravinový denník – zapisujte si všetko, čo zjete – pomôže vám to nepoľaviť v úsilí. Dokonca aj keď ste si jedlo, ktoré ste zjedli zapíšete na servítku, ktorú nakoniec vyhodíte, akt písania vás robí zodpovedných za svoje správanie a je to veľmi efektívny nástroj na chudnutie. Okrem zapisovania si toho, čo ste zjedli si môžete zapísať aj ako ste sa cítili tesne pred tým, než ste to-ktoré jedlo zjedli. Boli ste naštvaný, smutný, alebo ste sa nudili? Často sa priveľmi zameriavame na potraviny a kalórie, ale naše emócie sú obrovskou súčasťou našich stravovacích návykov. Ak vidíte pretrvávajúci vzor vo vašom emočne podmienenom jedení, zvážte konzultáciu s poradcom. Môžu vám pomôcť nájsť iné spôsoby, ako zvládnuť svoje pocity.

Cvičenie pre rýchle chudnutie

Je čas viac sa hýbať! Jedna štúdia ukazuje, že na chudnutie je potrebná takmer jedna hodina mierneho cvičenia denne. Naplánujte si kardio a silový tréning. Kardio spaľuje najviac kalórií, takže je ideálne pre rýchle chudnutie, ale potom je potrebné zahrnúť do svojho cvičebného plánu i niekoľko hodín silového tréningu týždenne. Ak chcete spáliť čo najviac tuku, skúste sa po rozcvičení zapotiť a vydržať pri tomto cvičení celú hodinu.

Ak momentálne nezvyknete cvičiť a trpíte chronickým ochorením alebo potrebujete výrazne schudnúť, mali by ste sa najprv poradiť so svojim lekárom. Podporia vás v tom! A dohliadnu na to, že ste pripravení začať cvičiť. Neponáhľajte sa. Nerobte príliš veľa, príliš skoro – intenzitu cvičenia zvyšujte postupne, aby ste zabránili zraneniu. Jeden zo spôsobov, ako zvýšiť intenzitu je intervalový tréning - krátke intervaly cvičenia vysokej intenzity, nasledované viac miernejším tempom a opakovanie tohto vzorca v celom svojom tréningu. Intervalový tréning umožňuje ľuďom cvičiť internzívnejšie, bez toho aby cvičenie muselo byť stále na vyššej úrovni, a v priebehu času, čím viac budete takto cvičiť, tým ľahšie bude spáliť viac kalórií, hovoria odborníci. Pozrite tiež vhodné cvičenia pre chudnutie.

Diétne výstrelky a nárazové diéty

Viem, ako lákavo môžu znieť diétne ošiale, najmä ak potrebujete zhodiť veľa kíl. Počuli ste o hviezdach, ktoré tak urobili a vyzerajú skvelo. Nezabudnite však, že v prípade, že diétny plán znie príliš dobre na to, aby to bola pravda, asi to tak je. Zabudnite tiež na všetky programy, ktoré odporúčajú detoxikačné pilulky, laxatíva, pôst, alebo nápoje a všetky, ktoré sľubujú úbytok hmotnosti rýchlejší než 1 – 1,5 kg týždenne.

Pravdou je, že obmedzenie príjmu kalórií pod 1,050-1,200 za deň, je kontraproduktívne, pretože na účinné cvičenie budete potrebovať silné svaly. "Keď budete jesť príliš málo kalórií, stratíte tuk, ale aj vzácne svaly, čo je najhoršia vec, ktorú môžete urobiť, pretože to spomaľuje váš metabolizmus a robí zvýšenie intenzity alebo trvania cvičenia ťažším.

Diétne výstrelky sú tiež odsúdené k neúspechu, tým, že vás oberajú o to, čo chcete. Nemôžete sa stravovať takýmto spôsobom dlho, a je príliš pravdepodobné, že sa vzbúrite a skončíte tam, kde ste začali. Zaslúžite si predsa niečo lepšie! V každom prípade sa podujmite dosiahnuť svoj cieľ v chudnutí. Ale urobte to prosím správne, takže budete predurčení na trvalý úspech.

Máte otázku týkajúcu sa tejto témy? Pýtajte sa


Zatiaľ bez hodnotenia

Podporte eOtazky lajkom

Vyskúšali sme a odporúčame

Tabletky na rýchle chudnutie Oxotrin

Naše hodnotenie:

  • Podporuje metabolizmus a lepšie spaľovanie tukov
  • Znižuje chuť do jedla
  • Prírodné zloženie

Čítajte viac