Domov / / Orechami k chudnutiu

Orechami k chudnutiu

Posledná úprava 12.12.2017

A je to vonku, chudnutie už nie je taký tvrdý oriešok. Pomôžu nám pri tom orechy... Počet výskumov, ktoré vyzdvihujú úlohu orecha pri kontrole hmotnosti, prevencii chorôb srdca a znižovaní úmrtnosti z rôznych príčin, narastá. Navyše, väčšina orechov je dobrým zdrojom vláknin, draslíka, zinku a železa. Takže, ktorý z orechov je najlepší? Záleží na tom, aké orechy preferujete vy a tiež, čoho sa týkajú vaše zdravotné problémy. Tu sú niektoré informácie, ktoré vám pomôžu pri výbere.

Chudnutie alebo udržanie hmotnosti

Pre vás by mohli byť vhodné mandle. Vhodná trojkombinácia bielkovín, vláknin a tuku navodí pocit sýtosti. Pridajte si mandle k raňajkovým cereáliám alebo jogurtu, prípadne nimi posypte šalát, ktorý si dáte cez deň.

Nárast hmotnosti

Hľadáte zdravý spôsob ako pribrať? Pekanové a makadamové orechy obsahujú najviac kalórií. Väčšina týchto kalórií pochádza z veľkého množstva zdravého, mono-nenasýteného tuku, ktorý tieto orechy obsahujú.

Palivo pre atlétov

Kešu orechy majú oveľa viac uhľohydrátov a železa než iné druhy orechov. Sú vhodnými zdrojmi bielkovín a zinku, čo sú kľúčové živiny potrebné pre rast a obnovu buniek. Pribaľte si ich do tašky s vecami na tréning.

Kontrola krvného tlaku

Sodík, vápnik, draslík a magnézium sú hlavnými hráčmi pri kontrole krvného tlaku. Pistácie a para orechy sú výdatnými zdrojmi týchto živín. Urobte si ovocno-orechový šalát.

Tehotenstvo

Dajte si za hrsť orechov, ak pociťujete nevoľnosť alebo nadobudnete prirýchlo pocit sýtosti. Sú obrovským zdrojom kalórií a dôležitou živinou pre vyvíjajúce sa bábätko. Spomedzi orechov obsahujú práve lieskové oriešky najviac kyseliny listovej. Zásobujú nás aj železom a zinkom.

Zdravé starnutie

Prebiehajúce výskumy omega-3 mastných kyselín a ich úlohy pre zdravý mozog a srdce by mali byť dostatočným signálom, aby ste orechy nezanedbávali. Hlavne vlašské orechy obsahujú vysoké množstvá poly-nenasýtených tukov. Tak ako väčšina orechov, aj vlašské orechy možno označiť za viacúčelové či všestranné. Možno ich pridať k cereáliám, do masla, použiť ako kôrku alebo posýpku na mäso, ryby, do rizota alebo k zelenine.

Objem živín, ktorý získate už z malého množstva orechov je ohromujúci. A pritom je tak jednoduché, zaradiť tento zdroj živín do vášho jedálnička. Jednoducho pribaľte vrecúško orechov do vašej kabelky, aktovky či batohu. Pozor si musíte dávať jedine na veľkosť porcie.

Máte otázku týkajúcu sa tejto témy? Pýtajte sa


Zatiaľ bez hodnotenia

Podporte eOtazky lajkom

Vyskúšali sme a odporúčame

Tabletky na rýchle chudnutie Oxotrin

Naše hodnotenie:

  • Podporuje metabolizmus a lepšie spaľovanie tukov
  • Znižuje chuť do jedla
  • Prírodné zloženie

Doporučené produkty

  • Zelená káva v tabletkách 6000mg

    Spaľuje tuk a posilňuje metabolizmus, udržiava zdravý krvný tlak, podporuje kardiovaskulárne zdravie, vyrovnáva hladinu cukru v krvi.

  • Acai tabletky Bio 2000

    Výživný zázrak z Brazílie. Obsahuje najväčšie množstvo antioxidantov, pomáha udržiavať zdravie obehového systému ako aj tráviaceho traktu, podporuje proces chudnutia.

Čítajte viac