Domov / / Ako schudnúť rýchlejšie, napri...

Ako schudnúť rýchlejšie, napriek tomu bezpečne

Posledná úprava 16.04.2018

Mnoho žien hovorí, že problém s diétou je to, že to trvá príliš dlho. Ak chcete vyzerať dobre na svoje výročie budúci mesiac, mali ste začať s chudnutím už dávno. Teraz, keď ste sa k tomu dostali, je už príliš neskoro. No... áno aj nie. Dlhodobý prístup k chudnutiu je múdry, pretože to znamená, že budete chudnúť postupne a pomaly – vďaka čomu bude viac pravdepodobné, že si novú hmotnosť udržíte. Existujú však spôsoby, ako naštartovať váš metabolizmus, aby ste spálili kalórie a schudli rýchlejšie. Pozrite sa na obľúbené spôsoby ako to dosiahnuť.

Dajte si pozor na tekutiny

1. Pite zelený čaj. Keď nedávna štúdia porovnávala metabolický účinok zeleného čaju (v extrakte) s účinkom placeba, vedci zistili, že ľudia, ktorí pili zelený čaj, spálili asi o 70 kalórií viac v priebehu 24 hodín. Ak tomu dokážete uveriť, tých 70 kalórií denne znamená až 3,3 kg tuku ročne! Nie je to kúzlo, je to veda: Výskumníci veria, že rozdiel je spôsobený metabolizmus-podporujúcimi antioxidantmi známymi ako katechíny, ktoré sa nachádzajú v zelenom čaji.

2. Vyvarujte sa kalóriám v pohári. Vedci už vedia, že telo neregistruje tekuté kalórie rovnakým spôsobom ako pevné kalórie. Veľká mokka káva vás nezasýti tak, ako miska cestovín. Čo znamená, že aj keď mokka káva má v skutočnosti väčší počet kalórií ako cestoviny, je stále väčšia pravdepodobnosť, že budete chcieť druhú šálku ako druhý tanier špagiet. Sledujte teda váš príjem štiav, sódy, kávových nápojov a vína. Ak pijte pohár každého z týchto nápojov počas dňa, do večera prijmete aspoň 800 kalórií navyše a stále budete hladní. (Mimochodom, alkohol môže potlačiť metabolizmus tukov, takže bude pre vás ťažšie tieto kalórie spáliť.)

Začnite s posilňovaním

3. Zakúpte si sadu 2,5 kg závaží. Je to jednorazová investícia, ktorú nikdy neoľutujete. Tu je dôvod, prečo: Silový tréning buduje svalové tkanivo, ktoré spaľuje viac kalórií – či už pracuje alebo je v pokoji - 24 hodín denne, sedem dní v týždni. Čím viac chudých svalov máte, tým rýchlejšie budete chudnúť. Ako začať silový tréning? Skúste niekoľko klikov, drepov alebo výpadov. Použite závažia na jednoduché cviky bicepsov alebo tricepsov priamo u vás doma alebo v kancelárii. Vykonávajte tieto cvičenia trikrát až štyrikrát týždenne a čoskoro uvidíte rýchle zlepšenie svojej postavy.

4. Vynechajte soľ. Sodík prispieva k zadržiavaniu vody v tele, takže budete vyzerať a cítiť sa nafúknutý. Myslíte si, že prijímate príliš veľa soli? Pravdepodobne – odporúčaná denná dávka je nie viac ako 2400 miligramov sodíka (alebo jedna čajová lyžička) denne. Väčšina z nás však prijíma viac než dvojnásobok tohto množstva. Dávať si pozor na príjem sodíka teda neznamená len odloženie soľničky. Medzi skryté zdroje sodíka patria inštantné polievky, konzervované potraviny a nápoje (vedeli ste, že sodík sa nachádza i v niektorých zeleninových šťavách?), slané občerstvenie ako sú napríklad hranolky a praclíky a mnoho balených potravín.

Rozpáľte to

5. Okoreňte si život. Odborníci zistili, že konzumácia pálivej papriky môžete zvýšiť bazálny metabolizmus človeka (celkový počet kalórií, ktoré telo spaľuje v pokoji). Dôvod? Kapsaicín, zlúčenina nachádzajúca sa v jalapeno a kajenských paprikách, môže zvýšiť uvoľňovanie stresových hormónov vo vašom tele, ako je adrenalín, ktorý môže zrýchliť váš metabolizmus a schopnosť spaľovať kalórie. A čo viac, konzumácia pálivej papriky môže znižovať chuť do jedla, čím pomáha potlačiť vaše chúťky. Okoreňte si teda svoju restovanú zeleninu, nízkokalorické chili alebo salsu (vyskúšajte ich so šalátmi a pečenými zemiakmi) a sledujte ako kilá idú dole rýchlejšie.

6. Vyspite sa. Hoci to môže znieť smiešne, nedostatok spánku Vás môže robiť tučnými - a nie len preto, že ste náchylní na nočné prejedanie sa (hoci aj to zaváži). Ženy, ktoré spia menej ako štyri hodiny za noc majú pomalší metabolizmus ako tie, ktoré spia celých osem hodín, uvádzajú výskumníci. Neštrite teda na spánku a odmenou vám bude rýchlejšie chudnutie.

Pohybujte sa

7. Choďte na večernú prechádzku. Nechápte ma zle - cvičenie kedykoľvek počas dňa je pre vás dobré. Večerná aktivita však môže byť výhodná najmä preto, že metabolizmus mnohých ľudí sa spomaľuje smerom ku koncu dňa. Tridsať minút aeróbnej činnosti pred večerou zvyšuje rýchlosť metabolizmu a môže ho v tomto stave zanechať i ďalšie dve alebo tri hodiny a to aj potom, čo sa prestanete pohybovať. Čo to znamená pre vás: kalórie z večere majú menšiu šancu, aby si urobili trvalé bydlisko na vašich bokoch.

8. Jedzte každé jedlo. Počúvajte: vynechávaním jedál neschudnete rýchlejšie. Táto stratégia zlyhá, pretože vaše telo si myslí, že jedla je nedostatok, takže spomalí váš metabolizmus, aby sa znížila spotreba energie. Po čase sa stane, že keď jete - aj keď budete konzumovať rovnaké jedlá ako vždy - vaše telo nebude kalórie používať ako palivo, čím sa začnú nahromaďovať nechcené kilá. Ak je váš deň hektický a nemôžete si k jedlu sadnúť, pribaľte si do kabelky alebo kufríka energetickú tyčinku alebo kúsok ovocia – čokoľvek, čo vás ochráni pred hladom.

9. Pridajte 20 minút cvičenia denne. Ak držíte diétu, pravdepodobne už niekoľkokrát týždenne cvičíte. (Nie? No, mali by ste začať!) Ale nech už cvičíte, alebo nie, násokok voči ostatným môžete získať tak, že každý deň urobíte niečo navyše. Choďte po schodoch namiesto výťahu; choďte pešo na autobus, vlak, alebo prejdite pešo celú cestu do práce; namiesto kávy s vaším najlepším sa spolu choďte popozerať po obchodoch. Prechádzka so psom, záhradníčenie a dokonca aj upratovanie zvyšuje množstvo spálených kalórií. Na to aby ste urýchlili chudnutie nemusíte ísť behať (aj keď by to pomohlo!) Dvadsať minút mierneho cvičenia denne znamená, že spálite približne 700 kalórií.

Pite!

10. H20, H20, H20. Počuli ste to už a budete to počuť znova. Je to preto, že pitie 2l vody denne je jedným z najjednoduchších spôsobov, ako urýchliť chudnutie. Vaše telo potrebuje vodu aby účinne metabolizovalo uložené tuky. Keď obmedzíte jej príjem, pravdepodobne spomalíte tento proces, čo znamená, že bude pre vás ťažšie spáliť kalórie. Jednoduchých osem pohárov denne (minimálne!) zabezpečí, že vaše telo pobeží hladko.

11. Nenaleťte na triky. Na trhu sú desiatky systémov na chudnutie, ktoré o sebe tvrdia, že majú schopnosť spáliť 5kg do 10 dní alebo niečo podobné. Zúfalstvo vás môže zvádzať k skúsiť čokoľvek, ale všetcci vieme, že tieto systémy nefungujú. Ušetrite svoje peniaze a čo je ešte dôležitejšie, zachráňte sa od emocionálnej bolesti, keď tieto triky zlyhajú. Buďte realistickí. Naštartujte svoje chudnutie spôsobom, ktorý má zmysel a budete nielen ľahší ale aj šťastnejší.

Máte otázku týkajúcu sa tejto témy? Pýtajte sa


Zatiaľ bez hodnotenia

Podporte eOtazky lajkom

Vyskúšali sme a odporúčame

Tabletky na rýchle chudnutie Oxotrin

Naše hodnotenie:

  • Podporuje metabolizmus a lepšie spaľovanie tukov
  • Znižuje chuť do jedla
  • Prírodné zloženie

Čítajte viac