Domov / / 6 spôsobov ako pridať proteíny...

6 spôsobov ako pridať proteíny do smoothie bez použitia proteinového prášku

Posledná úprava 18.09.2017

Ak ste si už objavili svoj obľúbený recept na smoothie, určite ste tiež počuli, že práve obsiahnuté proteíny sú tým tajomstvom, ktoré udržiava človeka sýteho celé dopoludnie. Ráno je samozrejme častokrát pohodlnejšie v rýchlosti použiť kvalitný proteinový prášok, ideálne neprisladzovaný a neochutený. Nie je to však jedinou možnosťou voľby.

Možno ste používali na svoje proteinové smoothie avokádo, či dokonca konopné semeno. Poradíme vám však aj ďalšie zásobárne proteínov, ktoré vás pri mixovaní raňajkového nápoja pravdepodobne vôbec nenapadli. Skúste šesť nasledovných prísad pre ranné proteinové smoothie.

Cícer

Obsah proteínov: 5 gramov na ½ šálky

Cícer je strukovina s jemnou chuťou. Každému smoothie dodáva vrchovatú dávku proteínov. Navyše sa veľmi dobre mixuje a dodáva smoothie krémovú štruktúru. ½ šálky obsahuje iba 100 kalórií, zato vám dodá až 22% dennej dávky vlákniny, ktorú telo trávi pomaly, takže zostanete dlhšie sýty. Ak používate cícer z konzervy, nezabudnite ho pred mixovaním premyť vodou, aby ste sa zbavili zvyškov z nálevu a nadbytočného sodíka.

Hrudkový tvaroh

Obsah proteínov: 14 gramov na ½ šálky

Ak chcete proteinové smoothie napumpovať proteínmi, skúste pridať tvaroh. Ak ho rozmixujete, zmení sa jeho štruktúra na krásne hladkú a krémovitú. Pritom nie je kyslý ako jogurt, takže nemusíte pridávať toľko prísad na prisladenie. Je to výhoda, pretože práve priveľa sladkého vám môže vyhnať cukor v krvi do výšin. Než by ste sa dostali do práce, mali by ste už chuť na nejakú drobnosť.

Ak nebodaj nie ste fanúšik tvarohu, nemusíte sa vôbec báť tvarohu v smoothie. Dobrou kombináciou je ovocné smoothie, z ktorého si pomocou tvarohu urobíte svieže smotanové smoothie z lesných alebo citrusových plodov. Samotný tvaroh má „tlmenú“ chuť, ovocnému nápoju pridá jemne solenú príchuť.

Tekvicové jadierka

Obsah proteínov: 5 gramov na 2 polievkové lyžice

Pridať si do smoothie semienka či jadierka kvôli obsahu proteínov nie je žiadna novinka. Ľudia však zvyčajne siahajú po ľanových alebo konopných semenách. Ľanové semienka majú ale veľmi pevnú šupku, preto ak nie sú riadne rozomleté, nevyťažíte z nich to, čo chcete. Akurát vám prejdú tráviacim traktom (čo má, samozrejme, tiež svoje výhody). Na druhú stranu, tekvicové jadierka poskytujú rovnakú kombináciu zdravých tukov, vlákniny a proteínov. Dokáže ich však oveľa jednoduchšie rozomlieť väčšina mixérov. Sú tiež bohatým zdrojom horčíka, ktorý pomáha pri regulovaní krvného tlaku a chráni hustotu kostí.

Hodvábne tofu

Obsah proteínov: 4 gramy na 110 gramov

Ak sa vyhýbate mliečnym výrobkom, skúste takúto univerzálnu sójovú alternatívu. Tofu je mäkké a prakticky bez chuti, dokáže preto pridať krémovitú konzistenciu prakticky k čomukoľvek. Je to tiež kompletný zdroj proteínov. Znamená to, že obsahuje všetkých deväť esenciálnych aminokyselín, ktoré si telo nedokáže samo vytvoriť.

Ďalším prínosom sójových proteínov a jedál bohatých na ne, je uľavenie od návalov tepla pri menopauze. Tiež posilňuje kosti vďaka prírodným izoflavónom, ktoré imitujú estrogén v tele.

Syr Ricotta

Obsah proteínov: 14 gramov na ½ šálky

Podobne ako tvaroh, aj ricotta obsahuje veľmi veľa proteínov a dodáva koktejlovým nápojom krémovejšiu chuť. Je takmer bez chuti, takže chuť smoothie budú určovať ostatné prísady. Na rozdiel od jogurtov alebo tvarohu je ricotta ešte o niečo hustejšia. Ak potrebujete, môžete si proteinové smoothie trochu nariediť pridaním mlieka alebo džúsu.

Tento druh syra neslúži len na naplnenie žalúdka. Obsahuje aj veľké množstvá vitamínu D. Vitamín D pritom pomáha so vstrebávaním vápnika a znižuje riziko vzniku množstva rôznych ochorení. Preto je múdrou voľbou, ak ho pridáte do raňajkového nápoja.

Ovsené vločky

Obsah proteínov: 5 gramov na ½ šálky

Možno ste už vyskúšali pridať do smoothie ovsené vločky, a pritom ste ani netušili, ako dobre robíte, keďže sú plné proteínov. Ak máte výkonný mixér, sú ovsené vločky tou správnou voľbou. Okrem toho, že vám dodajú proteíny, sú aj výborným zdrojom vlákniny. Preto ich môžete používať vlastne denne. Nezruinujete ani svoju peňaženku ani chuť svojho proteínového smoothie.

Máte otázku týkajúcu sa tejto témy? Pýtajte sa


Zatiaľ bez hodnotenia

Podporte eOtazky lajkom

Vyskúšali sme a odporúčame

Tabletky na rýchle chudnutie Oxotrin

Naše hodnotenie:

  • Podporuje metabolizmus a lepšie spaľovanie tukov
  • Znižuje chuť do jedla
  • Prírodné zloženie

Doporučené produkty

  • Zelená káva v tabletkách 6000mg

    Spaľuje tuk a posilňuje metabolizmus, udržiava zdravý krvný tlak, podporuje kardiovaskulárne zdravie, vyrovnáva hladinu cukru v krvi.

  • Acai tabletky Bio 2000

    Výživný zázrak z Brazílie. Obsahuje najväčšie množstvo antioxidantov, pomáha udržiavať zdravie obehového systému ako aj tráviaceho traktu, podporuje proces chudnutia.

Čítajte viac