Domov / / / 4 prínosy goji pri chudnutí

4 prínosy goji pri chudnutí

Posledná úprava 10.04.2018

Glykemický index

Glykemický index (GI) je číselná stupnica určujúca, ako rýchlo sa dokáže určitá potravina premeniť na glukózu alebo krvný cukor. Aj v prípade, že nie ste diabetik, mali by ste prihliadať na to, aby ste konzumovali potraviny s nízkym glykemickým indexom. Tieto potraviny zminimalizujú potrebu tela konzumovať kalórie a teda priberať na hmotnosti.

Jeden z dôvodov, prečo môže goji pomôcť pri chudnutí je fakt, že jej glykemický index je nízky. Hodnota goji je 29, pričom viaceré všeobecne známe ovocia majú oveľa vyššie skóre. Jablko dosahuje hodnotu 38, vodný melón 72. Iba banány sú na rovnakej úrovni ako goji, s mierne nižšou hodnotou 25.

Veľa vlákniny

Nízka hodnota GI nie je jediná podobnosť, ktorú goji zdieľa s banánmi. Rovnako ako banány, aj goji obsahuje veľké množstvo vlákniny, až 21 percent. Nezabúdajte, že potraviny bohaté na vlákniny vám dopomôžu udržať si pocit sýtosti počas dlhšej doby. Vďaka nim nebudete v pokušení meniť svoj jedálniček a v rámci diétneho režimu nezjete viac ako by ste mali.

Zdroj minerálov

Popri vláknine sú bobule goji vynikajúcim zdrojom minerálov, ktoré pomáhajú pri chudnutí. Obsahujú chróm, ktorý dokáže kontrolovať či regulovať hladiny cukru v krvi. V prípade, že ste zjedli viac kalórií alebo cukru, než by ste mali, môže vám konzumácia goji pomôcť pri obnovení rovnováhy. Zabráni tiež tomu, aby ste priskoro pociťovali hlad. Navyše, chróm pomáha pri udržiavaní svalovej hmoty.

Svaly sú pri spaľovaní kalórií efektívnejšie než telesné tuky a so zvýšeným obsahom chrómu získate pri cvičení viacej svalovej hmoty. Tým tiež zabránite priberaniu na váhe.

Vápnik je ďalší prvok, ktorý môžete z goji získať. Vápnik je najznámejší vďaka jeho pozitívnemu vplyvu na kosti a zuby. Štúdie tiež preukázali, že vyššie hladiny vápnika môžu byť v priamej úmere s nižším percentom telesného tuku.

Adaptogény

Ak do svojho jedálnička priradíte goji, podporíte svoju schopnosť cvičiť a následne znižovať hmotnosť. Herbalisti (bylinkári), teda experti na bylinky, považujú goji za adaptogén. Adaptogény sú prírodné látky schopné vylepšiť odolnosť tela v prípade nepriaznivých podmienok. Ak cvičíte, môže goji podporiť vašu výdrž, cirkuláciu a využitie kyslíka. Ak to zhrnieme, budete môcť dlhšie cvičiť a zároveň pritom spálite viac tuku.

V kombinácii so správnou diétou a cvičebným programom môže byť goji tou pomôckou, ktorá vám pomôže chudnúť efektívne.

Čítajte ďalej Chudnutie s pomocou goji
Máte otázku týkajúcu sa tejto témy? Pýtajte sa


Zatiaľ bez hodnotenia

Podporte eOtazky lajkom

Čítajte viac

Blízke témy