Domov / / Ako schnudnúť - 7 spôsobov, ak...

Ako schnudnúť - 7 spôsobov, ako Vám lenivosť môže pomôcť schudnúť

Posledná úprava 11.01.2018

Chudnutie je tvrdá práca. Niekedy je telocvičňa tak ďaleko, a krabica šišiek je práve poruke. Ale pre tých, ktorým chýba pevná vôľa máme dobré správy: Na to, aby ste schudli nemusíte byť posadnutý zdravým stravovaním sa a cvičením. Aj lenivci môžu byť štíhli. Musíte len urobiť toto:

Držte diétu len 2 dni v týždni

V 3-mesačnej štúdii, ženy, ktoré držali diétu s nízkym množstvom sacharidov 2 dni v týždni, schudli 4kg, zatiaľ čo tie, ktoré znížili príjem kalórií na 1500 kalórií každý deň po celý týždeň, schudli rovnako veľa. Deje sa pravdepodobne toto: Ak držíte prísnu diétu, ktorá nikdy neprestáva, budete hladní a zhrešíte. Ale pri 2-dňovej diéte dokážete odolať svojim chúťkam, pretože viete, že diéta sa čoskoro skončí. Pokiaľ sa nebudete rozmaznávať, keď sa vrátite k normálnej strave, bude Váš celkový príjem kalórií za týždeň nižší a schudnete.

Znížte intenzitu cvičenia

Príliš intenzívne cvičenie bez dostatočného času na zotavenie zvyšuje hladinu stresového hormónu kortizolu, hovoria odborníci. To spôsobí, že Vaše telo si udrží brušný tuk. Aká je teda správna rovnováha medzi úsilím spáliť kalórie a primeraným odpočinkom? Odborníci odporúčajú pri vysokej intenzite cvičenia nosiť monitor tepovej frekvencie a snažiť sa o 85-90% maximálneho tepu počas intervalov cvičenia a 60 až 70% pri odpočinku.

Zapíšte si to

Vedenie si denníka je skvelý spôsob, ako si byť viac vedomý toho, čo jete, ale môže Vás to rýchlo začať nudiť. Keď sa ľudia cítia niečím zavalení, majú tendenciu sa úplne zastaviť, hovoria psychológovia. Odporúča sa viesť si denník dvakrát počas pracovného týždňa a raz cez víkend. V nedávnej štúdii, 220 žien, ktoré si zapisovali čo jedli aspoň 3 dni v týždni schudli v priemere o 5kg za 18 mesiacov.

Znížte množstvo cvičenia na polovicu

V štúdii univerzity v Kodani, účastníci, ktorí cvičili 30 minút denne po dobu 3 mesiacov schudli asi 8 kíl, zatiaľ čo tí, ktorí cvičili 60 minút za deň schudli iba 6 kg. Vzhľadom k tomu, že pol hodiny cvičenia nie je tak vyčerpávajúce ako celá hodina, je menej pravdepodobné, že po zvyšok dňa skončíte na pohovke. Je pravdepodobné, že budete aktívny, čím spálite ešte viac kalórií. Pri dlhšom cvičení je navyše viac pravdepodobné, že sa po ňom odmeníte jedlom.

Trávte viac času v posteli

Podľa vedcov, ak nemáte dostatok spánku, máte väčšiu pravdepodobnosť, že budete jesť vysoko kalorické potraviny. Dvadsaťtri mužov a žien strávilo dve noci v spánkovom laboratóriu. Prvé ráno, po cca 8 hodinách odpočinku, hodnotili ako veľmi si priali rôzne jedlá. O týždeň neskôr sa vrátili do laboratória, zostali hore celú noc, a potom znovu hodnotili tieto potraviny. Túžba po dezertoch a čipsoch sa zvýšila. Vedci sa domnievajú, že nedostatok spánku narúša mozgové dráhy, čo nás robí náchylnejších k zlým rozhodnutiam.

Naplánujte si viac dní odpočinku

Odpočinok umožňuje Vášmu telu opraviť sa samo medzi tréningami. Znamená to, že si vybudujete dodatočnú metabolizmus-posilňujúcu svalovú hmotu, ktorá Vám pomôže spáliť viac kalórií, aj keď nie ste v posilňovni. Samozrejme, to, že máte deň odpočinku, neznamená, že by ste nemali nič robiť. Skúste "aktívny odpočinok": ľahkú jógu, prechádzky so psom alebo prácu v záhrade... Cieľom voľného dňa je rozpumpovať krvný tok, natiahnuť sa a dopriať si trochu pohybu.

Posilujte len 2 dni v týždni

Zahrnutie cvičenia so záťažou do svojho cvičebného plánu robí pri chudnutí zázraky (Čím viac svalovej hmoty máte, tým vyšší je váš metabolizmus.). Nepreháňajte to však. Opäť platí princíp oddychujte a zotavte sa. Silové cvičenie dvakrát týždenne je rovnako efektívne, ako cvičenie každý druhý deň. V skutočnosti, v nedávnej štúdii, tí, ktorí vykonávali silové cvičenie dvakrát týždenne po dobu 10 týždňov mali rovnaký nárast svalovej hmoty v priemere 1,4kg ako tí, ktorí cvičili tri krát týždenne. Rovnaké výsledky v kratšom čase? Lenivci radujte sa!

Máte otázku týkajúcu sa tejto témy? Pýtajte sa


Zatiaľ bez hodnotenia

Podporte eOtazky lajkom

Vyskúšali sme a odporúčame

Tabletky na rýchle chudnutie Oxotrin

Naše hodnotenie:

  • Podporuje metabolizmus a lepšie spaľovanie tukov
  • Znižuje chuť do jedla
  • Prírodné zloženie

Doporučené produkty

  • Acai tabletky Bio 2000

    Výživný zázrak z Brazílie. Obsahuje najväčšie množstvo antioxidantov, pomáha udržiavať zdravie obehového systému ako aj tráviaceho traktu, podporuje proces chudnutia.

  • Goji Berry Bio tabletky 2000

    Goji Berry sú bohaté na antioxidanty, ktoré pomáhajú posilniť imunitné funkcie. Vhodné pre mužov aj ženy. Výborný doplnok stravy počas detoxikácie alebo chudnutia.

Čítajte viac