Domov / / Sedem rád od žien, ktoré sa po...

Sedem rád od žien, ktoré sa poučili z chýb, ktoré urobili pri chudnutí

Posledná úprava 13.12.2017

Chudnutie u mnohých funguje štýlom pokus-omyl. Vyskúšajú diétu a nechajú sa prekvapiť, či funguje. A ako môže každý bojujúci chudnúci potvrdiť, častokrát nefunguje.

Hoci je to únavný proces, chyby vás môžu naučiť, ako by mala udržateľná diéta a cvičenie vyzerať a ako by ste sa pri tom mali cítiť. A čomu by ste sa určite mali na sto honov vyhýbať.

Aby sme vám pomohli vyhnúť sa chybám pri chudnutí, hovorili sme so siedmymi ženami, ktoré určité chyby urobili, no prišli na to, čo funguje. Pozrite sa, čo o chudnutí na vlastnej koži zistili.

1) Detoxy a očistné kúry vás zdravšími neurobia

Antonia, 27: Moja skúsenosť s očistnou kúrou bola horšia než zlá. Myslela som si, že čím dlhšie ju budem dodržiavať, tým budú výsledky lepšie. A pri tejto diéte som zostala celých 40 dní. Najskôr som niečo schudla, no okolo dvadsiateho dňa sa všetko úplne zastavilo a viac som už nič neschudla. Žila som na vode, kajenskom korení, citrónovej šťave a javorovom sirupe. Začala som sa cítiť bez energie, dehydrovaná a deprimovaná. Potom som dokonca začala mať halucinácie. Videla som tmavé postavy. Bolo to vážne strašidelné. Vrcholom všetkého bolo, keď som všetko začala zabúdať. Jednoducho mi prestával fungovať mozog.

Potom som ale zistila, že fyzické, emocionálne a psychické trápenie kvôli detoxu nestojí za tú váhu z vody a svalov, ktorú som stratila. A že túto hmotnosť postupom času znovu môžem pribrať. Cvičiť, pestro sa stravovať, jesť výživné jedlá a dokonca si dopriať nejakú tú odmenu, to sú tie najlepšie veci, čo môžem pre svoje telo urobiť. Kilá šli dolu, úplne samé a bez depresie.

2) Nie všetky sacharidy sú nepriateľmi

Mirka, 23: Keď som sa snažila schudnúť pred svadbou, povedala som si, že musím vylúčiť sacharidy, aby som svoj cieľ dosiahla. Stále som jedla veľa ovocia a zeleniny, ale vylúčila som škrobovú zeleninu ako zemiaky, a samozrejme chlieb, cestoviny a kekse. Po pár dňoch som sa ledva vliekla. Nevládala som cvičiť svoje obvyklé cviky, niektoré dni som sa ani len nedonútila ísť do telocvične. Pravdepodobne som spaľovala menej kalórií, než predtým.

Hoci sa mi podarilo schudnúť niekoľko kíl, všetko to bola váha z vody. Okamžite, ako som sa vrátila k starému stravovaniu a dala som si krajec chleba, všetko som znovu pribrala. Po tejto skúsenosti som sa rozhodla, že mi prospeje, ak zminimalizujem množstvo zjedených rafinovaných sacharidov. Prešla som na celozrnný chlieb a cestoviny, obmedzila som koláčiky a kekse, ako sa len dalo. Teraz mám dosť energie na to, aby som si odcvičila svoje a nedostávam sa do sacharidovej kómy, ako predtým. Skutočne chudnem. Je to pomalé, ale je to natrvalo.

3) Šťavy nie sú dobrou náhradou za jedlo

Petra, 30: Podľahla som odšťavovaciemu ošiaľu. Objednala som si pekný, kvalitný odšťavovač a nakúpila ovocie a zeleninu takmer za 200 euro. Rozhodla som sa, že sa vzdám kofeínu a jedla, a to všetko v jeden deň. Zdalo sa mi to ako správna cesta, dopracovať sa k svojmu cieľu. Ranná šťava bola vynikajúca, zdalo sa mi, že som prekročila štartovaciu čiaru k môjmu lepšiemu ja. Na obed som mala naplánovaný kel, ktorý nenávidím. Vypila som to, ale nebola to žiadna sranda. Bola som hladná a trpela nedostatkom cukru, jedla, kofeínu a zábavy. Piť tekutý kel tiež nebola žiadna výhra. Okolo večere som mala chuť všetko vzdať. Zavolala som priateľku a vyšli sme si na mexické jedlo a margeritu. A čo som sa naučila? Šťava nie je jedlo. A nech vám povie koľko len ľudí chce, aby ste zjedli kel, urobiť to nemusíte!

4) Vylúčiť lepok nie je pre každého

Janka, 34: Niekoľko mojich priateľov, ktorí majú celiakiu, ospevujú bezlepkovú diétu. Keď vylúčili zo stravy lepok, začali sa cítiť lepšie, mali viac energie a veľmi pekne schudli. Myslela som si, že to bude fungovať aj v mojom prípade, tak som to skúsila. Dodržiavanie tejto diéty bola ale tá najbolestivejšia skúsenosť. Na bezlepkové cestoviny a chlieb som minula neuveriteľné množstvo peňazí. A ešte viac času som strávila snahou vyhnúť sa lepku vo veciach, ktoré som mala v chladničke. Vedeli ste, že sa lepok nachádza v mnohých liekoch aj sójovej omáčke? Skutočne, lepok je všade.

Nielen, že som vôbec neschudla, dokonca som počas mojich bezlepkových mesiacov pribrala. Navyše, mala som tak málo energie, že som kvôli tomu musela ísť k lekárovi. Testy preukázali, že som anemická. Mala som extrémne nízke hodnoty železa a B vitamínov. Neuvedomila som si, že mnohé z potravín, ktoré obsahujú lepok, sú vlastne veľmi dobré zdroje týchto živín. Moja chyba. Nuž, po tom, čo som lekárke povedala, prečo som túto diétu zvolila, porozprávali sme sa a vysvetlila mi, že bezlepkovú diétu treba prenechať len tým, ktorí trpia skutočnou intoleranciou.

5) Ľudia sa prepchávajú, keď ich ich diéta štve

Natália, 29: Vyskúšala som niekoľko rýchlych diét na chudnutie. Napríklad aj tú, kedy jete tri dni iba polievku, alebo keď jete iba tuniaka. Vždy som sa ale cítila nezasýtená a nespokojná. Keď som sa obmedzovala niekoľko dní len na určité potraviny alebo nápoje, bola som neustále hladná. Takže skôr či neskôr som zjedla všetko, čo mi prišlo pod ruky. Nikdy som nemala pocit, že by som sa cítila zdravšie, že by som schudla. Po niekoľkých diétach, ktoré som vzdala, som sa naučila, že ak sa vyhladujem, nikdy to fungovať nebude.

6) Tá ťažká časť príde až vtedy, keď už schudnete

Beata, 40: Za môj doterajší život som schudla a pribrala už asi 230 kg. Viacero diétnych programov, ktorých som sa zúčastnila, u mňa zabralo. Ale nikdy mi to nevydržalo. Pre mňa je tou ťažkou časťou udržanie hmotnosti. Vždy, keď schudnem, pomyslím si: „áno, zvládla som to. A teraz si môžem robiť, čo chcem.“ Ale to práve nie je pravda. Tá skutočne ťažká práce prichádza až vtedy, keď dosiahnete svoj cieľ.

7) Nepotrebujete bláznivé pomôcky, aby ste dosiahli svoj cieľ

Miška, 29: Vyskúšala som diétny plán, ktorý využíva úložné boxy rôznych farieb a veľkostí, do ktorých si nachystáte potraviny. Rôzne veľkosti a farby kontajnerov reprezentujú rôzne potravinové skupiny, napríklad proteíny, ovocie a zeleninu. Základnou myšlienkou je, že ak každé vaše jedlo „zapadne“ do jednotlivých kontajnerov, máte stravu nachystanú. Vaša strava je zároveň v správnych porciách a vyvážená. Ale mala som toľko problémov, aby som zistila, ako to všetko používať a každé jedlo uvariť, že som to vzdala vlastne už na začiatku. Tie šialené kontajnery síce boli na obtiaž, ale naučili ma, ako dôležité je odkontrolovať si veľkosť porcií a pripraviť si jedlo vopred. Nepotrebujem na to ale farebné kódy na uskladnenie potravín.

Máte otázku týkajúcu sa tejto témy? Pýtajte sa


Zatiaľ bez hodnotenia

Podporte eOtazky lajkom

Vyskúšali sme a odporúčame

Tabletky na rýchle chudnutie Oxotrin

Naše hodnotenie:

  • Podporuje metabolizmus a lepšie spaľovanie tukov
  • Znižuje chuť do jedla
  • Prírodné zloženie

Čítajte viac