Domov / / 7 spôsobov ako schudnúť, hoci...

7 spôsobov ako schudnúť, hoci sa vám nedostáva dostatok spánku

Posledná úprava 16.06.2017

Dopriať si sedem až deväť hodín spánku každú noc je tá správna cesta ako schudnúť. Spánok reguluje vaše hormóny, zabráni, aby sa z vás stala „pažravá príšera“ pri pohľade na akúkoľvek sladkosť. Potláča vylučovanie stresových hormónov a dodáva vám energiu pri cvičení. Samozrejme, nie vždy je možné dopriať si plných osem hodín spánku.

Nemusí to však znamenať, že sú vaše šance na schudnutie úplne zničené a rozmetané. Musíte si len urobiť pár zmien a úprav v živote tak, aby ste dokázali nabrať energiu a zmiernili účinky svojho nie práve ideálneho spánkového režimu.

Skúste tieto tipy na zlepšenie svojho fungovania a začnite chudnúť bez ohľadu na to, ako málo spánku sa vám dostáva.

Nerobte HIIT tréningy

HIIT, teda vysoko intenzívny intervalový tréning síce vážne spaľuje kalórie, môže sa však obrátiť proti vám, ak ste necvičili správne. V skutočnosti totiž tieto tréningy môžu úbytku tuku brániť, pretože zvyšujú hladiny stresového hormónu kortizol. A to vaše už aj tak vystresované telo trpiace na nedostatok spánku, skutočne nepotrebuje. Navyše, veľa energie by ste potrebovali na to, aby ste vôbec HIIT cviky zvládli. No veľa jej nevyťažíte.

Namiesto toho zvoľte menej zaťažujúce posilňovanie. Napríklad dvíhanie stredne ťažkých až ťažkých závaží, dodržiavanie prestávok. Hoci nebudete pracovať natoľko intenzívne, pomôžu vám cviky zamerané na viacero svalov a kĺbov nabudiť metabolizmus a spáliť viac kalórií. Môžete skúsiť drepy, mŕtvy ťah, vyťahovanie na tyči a kliky, zhyby a výpady.

Vypite 3 až 4 deci kávy tesne pred cvičením

Aby však nedošlo k omylu – pokiaľ sa vám lepšie cvičí popoludní a kofeín vám nedovoľuje zaspať, tento tip ako schudnúť nepoužívajte. Ak to tak nie je, vedzte, že vám trochu kofeínu pred cvičením dodá na výdrži a vytrvalosti. Tiež bolo preukázané, že cvičenie uľahčuje, takže dokážete cvičiť dlhšie a tvrdšie.

Šálka silnej kávy (4 dcl) vám dodá všetok kofeín, ktorý potrebujete na nabudenie sily na cvičenie. Čaj, či už zelený alebo čierny, neobsahuje dostatočné množstvo kofeínu na to, aby bol rozdiel v množstve energie citeľný. Vyhýbajte sa sladeným kávam a mliečnym espresám. Rovno by ste si naložili naspäť kalórie, ktorých ste sa práve horko-ťažko zbavili. Skúste rôzne načasovanie kávy, uvidíte, čo vám bude najviac vyhovovať. Môžete skúsiť začať svoju kávu piť 30 minút pred tréningom a dopracovať sa približne k 5 minútam pred cvičením. Nájdite si to svoje perfektné načasovanie.

Snažte sa stráviť 10 minút miernym cvičením na dennom svetle

Niektorí odborníci si myslia, že vynechať úplne počas chudnutia cvičenie môže byť v poriadku. Iní odporúčajú aspoň 10 minút ľahkej až miernej aktivity – to znamená, že sa pri cvičení môžete s niekým aj porozprávať. Krátka chôdza, jogging, ľahká joga vám pomôžu spáliť kalórie, zlepšia vám náladu aj sebavedomie. Navyše, v konečnom dôsledku budete vonku cvičiť tak či tak dlhšie, pretože sa cítite dobre. 10 minút si vo svojom programe vyčleníte určite veľmi ľahko.

Kupujte si mrazenú zeleninu, mäso a celozrnné výrobky

Domáca vára vám dáva do rúk kontrolu nad tým, čo jete a uľahčuje dilemu ako schudnúť. A ak si zaplníte špajzu strategicky, nie je varenie tak únavné ako by sa mohlo zdať. Zaobstarajte si zdravé, trvácne zásoby ako mrazená zelenina, mrazené mäso, ľahko uvariteľné celozrnné suroviny – napríklad hnedú ryžu, quinou. Tieto ingrediencie veľmi ľahko premeníte na hotové jedlo už za 30 minút.

Vyberajte si maškrty s obsahom bielkovín, tuku a vlákniny

Výskum ukazuje, že unavení ľudia sú oveľa náchylnejší k prejedaniu sa. Preto je kľúčovou stratégiou ako schudnúť vyberanie takých jedál, ktoré navodia pocit sýtosti aj medzi hlavnými jedlami dňa. Ak to na vás príde, načrite do zmesi vysokokvalitných bielkovín, tuku a vlákniny. Spomalíte si trávenie a napriek tomu dodáte energiu, ktorá vydrží. Dajte si napríklad mandle, vlašské orechy, vajíčka uvarené natvrdo, zeleninové dipy s hummusom.

Máte chuť na niečo sladké? Dajte si ovocie, vcelku. Vláknina z ovocia spomaľuje uvoľňovanie obsiahnutých cukrov.

Jedzte každé dve až štyri hodiny

Vytaste jedlo a občerstvenie každé dve až štyri hodiny a udržíte si chuť na jedlo aj kalórie na uzde. Ak nejete dostatočne často, dostanete sa do stavu, keď ste už príliš hladný a pri ďalšom jedle toho zjete priveľa. Ak naopak ďobkáte do čohokoľvek príliš často, neustrážite si kalórie. Jeden ani druhý spôsob nie sú vhodnými riešeniami na to ako schudnúť.

Vypite prinajmenšom 2 litre vody

Dehydratácia vám vysáva náladu aj energiu. Kvôli nej sa cítite unavený a ste náchylnejší siahnuť po pohodlnom jedle. Voda je navyše výhodná aj v tom, že dva poháre pred jedlom vám pomôžu jesť menej. Snažte sa denne vypiť aspoň 2 litre. A ďalšie 2 dcl vody za každých 30 minút cvičenia.

Máte otázku týkajúcu sa tejto témy? Pýtajte sa


Zatiaľ bez hodnotenia

Podporte eOtazky lajkom

Vyskúšali sme a odporúčame

Tabletky na rýchle chudnutie Oxotrin

Naše hodnotenie:

  • Podporuje metabolizmus a lepšie spaľovanie tukov
  • Znižuje chuť do jedla
  • Prírodné zloženie

Čítajte viac